• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
115
Ik zoek naar een manier om een voorwaardelijke kleur toe te passen op basis van een vergelijking. Geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Zie voorbeeld bestandje met extra toelichting
 

Bijlagen

  • voobeeld helpmij.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 30
Hallo Jeroen,

Ik ga er van uit dat je enkel wilt inkleuren als de gepresteerde uren minder zijn dan de uren in je standaardtabel (kolom A tot H).
en zaterdag en zondag mogen sowieso overgeslagen worden? Is dat wat je wilt?

Groeten,

Rikja
 
Dus een zekere cel betreft bijvoorbeeld een woensdag (boven cel rij 1) kijk dan naar waarde behorende bij woensdag (C kolom).
Als de waarde kleiner is dan kolom C dan verkleuren.


zaterdag en zondag mogen op zich overgeslagen.
Maar als ik volgend jaar weer de sheet wil gebruiken dan moet de cel in kwestie wel weten of hij zaterdag of zondag is.
De weekdagen zullen immers iets verschuiven.

Het betreft uren boekingen en zolang een cel verkleurd is dan is er nog niet genoeg geboekt en verdient de dag aandacht.

groetjes

Jeroen
 
Hallo Jeroen,

sorry, daar geraak ik ook niet aan uit...:eek: Nogal complex als je met zoveel factoren moet rekening houden.

Ik vermoed dat het zich beter laat oplossen met een macro.

Ik moet helaas passen.

succes nog.

Rikja
 
Ik zie in het voorbeeld nergens waar je VANDAAG() gebruikt. Waarom heb je maar 6 dagen in een week? Als je een complexe voorwaardelijk opmaak wil maken dan kan je beter even een paar hulpkolommen gebruiken om te kijken of het allemaal goed gaat. (Zie Q3:V6) de formule wordt dan
Code:
=J3<INDEX($A3:$H3;;MATCH(TEXT(J$2;"dddd");$A$2:$H$2;0))
en deze kan je dan weer toepassen in je VO. Geen macro voor nodig:D
 

Bijlagen

  • voobeeld helpmij.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 14
Beste VenA,

Heel erg bedankt voor je hulp. Dit doet precies wat ik zoek.
Nog nooit eerder mee gewerkt, index en match. Interessant.

En als antwoord op je vraag...
Ik heb een klein voorbeeldbestandje gemaakt en wilde niemand lastig vallen met een heel jaar, dus vandaar maar 6 dagen...
Nu het werkt ga ik een sheet bouwen met een heel jaar. En ergens waar het uitkomt ga ik =vandaeg() inbouwen.

Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan