• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

DJC001

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
29
Hoi allemaal,

Kan iemand mij helpen met voorwaardelijke opmaak.

In de bijlage een bestand met 2 tabbladen en op beide tabbladen staan getallen (A1 t/m A10).

Voor voorwaardelijke opmaak wil ik pictogrammensets gebruiken (3 symbolen met cirkels).

De voorwaarden zijn als volgt:
Als getal in tabblad 1 cel A1 hoger is dan getal in tabblad 2 cel A1 dan rode pictogram weergeven.
Als getal in tabblad 1 cel A1 lager is dan getal in tabblad 2 cel A1 dan groene pictogram weergeven.
Dit moet doorgaan tot cel A10 (B1 moet B1 vergelijken, C1 moet C1 vergelijken enz enz).

Als ik op blad 1 cel A1 tm A10 selecteer, en ik ga naar voorwaardelijke opmaak > Pictogramseries > Meer regels

bij Type: formule selecteer

en bij waarde deze formule zet: =Blad2!$A$1

Is de uitkomst onjuist.

Ook deze formule: =Blad2!A1 werkt niet. Ik krijg dat de melding: U kunt geen relatieve verwijzingen gebruiken in voorwaardeljke opmaak-criteria voor kleurschalen, gegevensbalken en pictogrammensets.

Is er een andere oplossing?
 

Bijlagen

  • VoorwaardelijkeOpmaak.xlsx
    9 KB · Weergaven: 2
Misschien op deze manier met een extra kolom?
 

Bijlagen

  • VoorwaardelijkeOpmaak_2.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 6
Bedankt voor je reactie, maar ik kan niet zien wat je exact hebt gedaan... Waar kan ik dat vinden?
 
In kolm B staat het | -teken dat als wingdings font zichtbaar is als een bolletje
Dit bolletje wordt door middel van voorwaardelijke opmaak gekleurd
 
Ok bedankt, ik zie het nu inderdaad bij de regels. Maar als ik het goed begrijp is het dus niet te doen via de pictogrammensets??
 
Ik krijg dat de melding: U kunt geen relatieve verwijzingen gebruiken in voorwaardeljke opmaak-criteria voor kleurschalen, gegevensbalken en pictogrammensets.
Zoals je zelf ook al opmerkte.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan