Vraag mbt copieren en printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen vd Veen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Berichten
4
Hoi luitjes, ik ben een nieuwkomer op het forum. De reden dat ik mezelf heb aangemeld is omdat ik wel eens aan het hobbien ben met excel. Helaas kan ik niet alles wat ik wil voor elkaar krijgen met de standaart functies en mijn VB(A) kennis is zeer beperkt.
En daar hoop ik dat jullie me een helpende hand toe kunnen steken !

Wat ik voor elkaar wil krijgen:
- Ik heb een excel bestand met 2 bladen (sheets)
- Gegevens op blad 1 bestaan uit een 7 kolomen, rij na rij. In kolom 8 plaats voor een x
- DOEL: na een druk op de knop, de rij waar een x achter staat kopieren naar blad 2 op een vaste positie
- Wanneer er meerdere x-en staan bijvoorbeeld 3 rijen na elkaar met een x, dan moeten ze alle drie onder elkaar komen op blad 2
- Wanneer er een nieuwe kopieer opdracht gegeven word moet de voorgaande gegevens van blad 2 gewist worden (niet alle gegevens, alleen die gecopieerd zijn) en pas daarna mag de nieuwe erin gecopieerd worden.

Elke vorm van ideen, hulp worden zeer gewaardeerd !!!

Met vriendelijke groeten,
Jurgen
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar VBA sectie.
 
Is mijn vraag dan toch moeilijker als dat ik dacht ?:shocked:
Misschien iemand die me een stuk op weg kan helpen ?
Bijvoorbeeld met een de instructie om een waarden in een kolom te zoeken en dan iets uitvoeren.
Probeer ik van daaruit wel wat verder te borduren.

Op voorhand bedankt voor je inzet.:thumb:

Groeten,
Jurgen
 
Het kopiëren kan met een simpele lus. Efficiënter echter zou een autofilter zijn of nog beter een uitgebreide filter. Filter op kolom 8, daar moet een x staan.

Het voorafgaandelijk wissen van gegevens doe je met ClearContents. Dan blijft de opmaak van de cellen overeind.

Wigi
 
Door in de hulpfunktie van Excel te kijken (advancedfilter/uitgebreid filter)
 
Zijn er misschien nog mensen die een aanvulling hebben voor bovenstaande ?

Goeten,
Jurgen van der Veen
 
De reakties op je vraag zijn net zo summier als de informatie die jij over je vraag verstrekt. Zet hier een voorbeeldbestand en je maakt het helpers een stuk eenvoudiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan