• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabus

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik kom er even niet meer uit. (Zie bijlage).

De gegevens uit Blad1 wil ik overzetten naar Blad2. Nu heb ik dit handmatig gedaan en vroeg me af of dit automatisch zo kunnen?


Ik hoor het graag.

Greets,
kab
 

Bijlagen

  • voorbeeld kab.zip
    6,9 KB · Weergaven: 30
Als het gaat om letterlijk alles te kopieren wat in blad 1 zit naar bla e dan kun je de volgende code gebruiken in een Macro:

Code:
    Sheets("Blad1").Select
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Sheets("Blad2").Select
    Cells.Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub
 
Als het gaat om letterlijk alles te kopieren wat in blad 1 zit naar bla e dan kun je de volgende code gebruiken in een Macro:

Code:
    Sheets("Blad1").Select
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Sheets("Blad2").Select
    Cells.Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub

In Blad2 zijn de gegevens op een andere volgorde ingedeeld. Zie bijlage
 
Ik zit op dit moment op mijn werk en kan daardoor geen bestanden downloaden. Wil wel vanavond voor je ernaar kijken.
 
Hallo allemaal,

Ik kom er even niet meer uit. (Zie bijlage).

De gegevens uit Blad1 wil ik overzetten naar Blad2. Nu heb ik dit handmatig gedaan en vroeg me af of dit automatisch zo kunnen?


Ik hoor het graag.

Greets,
kab
In plaats van VBA code kan je ook gebruik maken van verwijzingen.

@CB01
bvk geen .Select, .Activate in VBA code. Dit werkt vertragend en maakt de code onnodig lang.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
In plaats van VBA code kan je ook gebruik maken van verwijzingen.

@CB01
bvk geen .Select, .Activate in VBA code. Dit werkt vertragend en maakt de code onnodig lang.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ik heb zelf al het e.e.a geprobeerd met verwijzingen zoals "SOMMEN.ALS, SOMPRODUCT, INDEX.

Ik denk zelf dat een Macro met een loop een goede oplossing is alleen heb ik hier zelf geen verstand van.
 
@ Roncansio
ha ha klopt inderdaad. Zo werkt hij ook:
Code:
  Sheets("Blad1").Select
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Sheets("Blad2").Select
    Cells.Select
    Sheets("Blad2").Paste
End Sub
 
Kabus, ik heb je bestand toch kunnen downloaden.

Ik heb eerst 2 vragen:
* De titelnamen in blad 2 niet gelijk zijn aan de titelnamen van blad 1. Waaruit bepaal je wat er in tab 2 kolom "Locatie" komt te staan?

* Blad 2 kolommen 1 t/m 9 hoe kom je aan de inhoud hiervan?
 
Kabus, ik heb je bestand toch kunnen downloaden.

Ik heb eerst 2 vragen:
* De titelnamen in blad 2 niet gelijk zijn aan de titelnamen van blad 1. Waaruit bepaal je wat er in tab 2 kolom "Locatie" komt te staan?

* Blad 2 kolommen 1 t/m 9 hoe kom je aan de inhoud hiervan?

Ik zie dat ik in Blad2 de kolommen A t/m M ben vergeten te plaatsen. Ik heb een nieuwe bijlage geplaatst.

Eigenlijk is het kruislings zoeken en plakken. Ik zoek in Blad1 naar datum daarna Locatie daarna rijen met cijfers. En deze plak ik in Blad2
 

Bijlagen

  • voorbeeld kab2.zip
    7 KB · Weergaven: 33
Oké, ik zie nu wat je bedoelt. Ik ga mijn best voor je doen. Gaat alleen niet meer vandaag lukken.
Hoop morgen een mocro voor jou te kunnen up-loaden.


PS. Kunnen de kolommen in blad1 meer worden dan wat je nu hebt of blijft het bij 18 kolommen?
 
Laatst bewerkt:
@ Roncansio
ha ha klopt inderdaad. Zo werkt hij ook:
Code:
  Sheets("Blad1").Select
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Sheets("Blad2").Select
    Cells.Select
    Sheets("Blad2").Paste
End Sub

Roncancio bedoelt dit:

Code:
Sheets("Blad1").Cells.Copy Sheets("Blad2").Range("A1")

Hij geeft aan dat je geen .Select moet gebruiken, nochtans staat die wel meermaals in je code :eek: :thumb:
 
Oké, ik zie nu wat je bedoelt. Ik ga mijn best voor je doen. Gaat alleen niet meer vandaag lukken.
Hoop morgen een mocro voor jou te kunnen up-loaden.


PS. Kunnen de kolommen in blad1 meer worden dan wat je nu hebt of blijft het bij 18 kolommen?

het blijft hetzelfde. dus 18 kolommen.
Hopen dat het lukt. Ik ga zelf ook wat proberen in elkaar te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan