Vraag over Microsoft Frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carni

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik heb een webpagina gemaakt met een lange (onder elkaar staande) lijst van hyperlinks. De links gaan naar verschillende fotopagina's.

Als ik op een link klik ga ik naar de fotopagina in hetzelfde venster. Maar als ik dan op vorige klik kom ik altijd weer bovenaan op de pagina uit.

Hoe kan ik instellen dat ik op dezelfde plaats op de pagina terugkeer? Zodat mensen niet keer op keer op keer de lijst af moeten scrollen naar de plek waar ze waren gebleven.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp :).

Groetjes,

Ries
 
Hoi Ries,
Dat is moeilijk te zeggen als we niet weten hoe de pagina's precies in elkaar zitten. Met of zonder frames kan bijvoorbeeld een heel verschil uitmaken.


  • Heb je een (test)pagina online staan? Dan graag een linkje!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi Csshunter,

Mijn server heeft momenteel een storing, maar is zal het zo snel mogelijk na de storing proberen online te zetten. Ik kan eventueel ook een pagina per mail doorsturen...

Ries
 
Hoi Ries,
Ik snap 'm niet. :rolleyes:
Je zegt:
Als ik op een link klik ga ik naar de fotopagina in hetzelfde venster.
Dit hangt van de browser af, hoe de bezoeker die heeft ingesteld, en hoe de bezoeker op een link klikt.
  • In verschillende browsers bij mij opent de fotopagina (standaard) in dezelfde tab.
  • Als veelvraat van webpagina's en verschillende na elkaar te bekijken links klik ik echter meestal met de rechter muisknop op een link, en kies dan voor "Openen in nieuw tabblad".
In het laatste geval doet het probleem zich niet voor, want dan staat bij sluiten van de nieuwe tab de oude pagina nog precies waar deze stond bij het verlaten.

Maar als ik dan op vorige klik kom ik altijd weer bovenaan op de pagina uit.
Als ik naar je bovenstaande pagina ga, een flink stuk naar beneden scroll, en dan bv. op FL15 onder "Sarracenia flava var. rugelii" klik, dan blijf ik niet bij carnivories.com op de site, maar ga ik naar een fotopagina op Flickr.
Klik ik daarna op de Terug-knop van de browser, dan ben ik weer op jouw site, op dezelfde hoogte als waar ik geklikt heb. :)

Dus ook dan doet het probleem "... keer op keer op keer de lijst af moeten scrollen naar de plek waar ze waren gebleven." zich niet voor.

=======
Aha! :d
Nu zie ik iets anders!
Als je eenmaal bij Flickr op de site bent, kan je op de eerste foto van het rijtje klikken.
Als je daarop klikt, kom je bij deze Flickr-fotopagina uit. Als je daarop dan wat omlaag scrollt, en dan in de rechterkolom op een andere kleintje uit de serie klikt, vliegt de nieuwe pagina wel naar boven!
  • Dat zit zo ingebakken in Flickr, en daar heb je van buiten af geen invloed op. :confused:

Maar wat wel kan bij Flickr, is direct naar een pagina met vergroting gaan. Voor de FL15 kan dat op twee manieren:


  1. Met een link naar www.flickr.com/photos/78014171@N05/7857983888/lightbox/.
    Daar kan de bezoeker op die pagina kiezen uit "<-- Newer" en "Older -->", zonder dat er iets in de hoogte verschuift. Met het middelste driehoek-knopje kan ook de hele serie automatisch afgespeeld worden.

  2. Met een link naar www.flickr.com/search/show/?q=fl15&w=78014171%40N05&ss=2 (link te vinden bij "Slideshow", rechts in het View-lijstje op de pagina www.flickr.com/search/?w=78014171@N05&q=fl15&m=text).
    Op die slideshow-pagina staat behalve de startfoto onderaan ook de hele serie, zodat men kan kiezen (of men kan ook weer de automaat z'n gang laten gaan).

(Maar dit heeft niets met de hoogte van het scrollen bij jou op de pagina met de lijst te maken...)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Beste CSShunter,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb nu niet de mogelijkheid om het allemaal te bekijken, kom het komend weekend pas thuis. Dus ik kom er later op terug!

Vriendelijke groeten,

Ries
 
Ik merk dat de pagina inderdaad blijft staan waar deze gebleven is als ik Google Chrome gebruik, mijn standaard browser. Maar als ik Internet Explorer gebruik schiet 'ie wel steeds terug naar boven. Maar dat zal dan wel te maken hebben met de instellingen van de browser.

Tijdens het testen van de pagina gebruikte in steeds Internet Explorer, vandaar dat ik het probleem ook tegen kwam.

Maar het is dus in ieder geval niet iets wat ik op de webpagina zelf moet aanpassen, daar ben ik al lang blij om!! :)

Nogmaals bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan