vraag over online backup mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfainher

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Berichten
148
Hallo,

Ik gebruik het programma syncback om back-ups te maken en dat gaat geweldig. Het enigste 'probleem' is dat ik naar een externe harde schijf back-ups maak en ik zou dit liever online doen. De redenen daarvoor zal ik vast niet uit hoeven te leggen.
Nu kun je met syncback (ook de gratis versie) naar FTP een back-up maken. Ik heb dit al eens geprobeerd en dit werkt perfect. Het enigste probleem is dat ik bij mij provider tweakdsl slechts 250MB beschikbaar heb en ik zit meer te denken aan 10 - 100GB.

Als ik google op webspace kom je genoeg opties tegen. Ik had er min of meer ook al één uitgekozen, maar nu blijkt het dat bij veel van die concepten het niet de bedoeling is dat je de webspace voor back-ups gebruikt. Uitsluitend voor content voor je website...

Ook zijn er ondertussen genoeg betaalbare online back-up opties zoals van KPN, Livedrive, Live schijf etc. Dit lijken goede alternatieven te zijn en ik ben nu dat ook Livedrive aan het proberen, omdat je deze twee weken gratis kunt testen. Het probleem daarmee is alleen dat het tergend langzaam is. Het lijkt er op dat 10GB ongeveer zo'n 24 uur duurt.

Nu wil ik graag weten welke opties/middelen jullie gebruiken voor (online) back-up en hopelijk volgen er bruikbare tips m.b.t. dit onderwerp. Want ik denk dat dit een voor veel mensen een blijvend vraagstuk is.

Bij voorbaat dank!



Tom
 
dat snap ik en die is met 100kb/s niet zo denderend snel, maar met syncback heb ik meer controle dan bij een automatisch systeem zoals Livedrive bijv
en het gaat mij ook om de prijs/kwaliteit verhouding
 
Dat ligt niet aan hun service maar aan jouw lijn, je zal tegen dit probleem lopen bij elk online backup bedrijf.
 
je begrijpt me niet helemaal...
ik snap dat mijn maximale upload snelheid de bottleneck is
ik vraag me alleen af of er meer mogelijkheden zijn m.b.t. online back-up
bijv je eigen webspace gebruiken voor back-up en wat hier de mogelijkheden in zijn
of is datgene waar ik zelf al achter gekomen ben gewoon de normale gang van zaken en is er dus geen andere optie...?
 
Waarom probeer je niet Skydrive van Microsoft.
25Gb aan gratis ruimte.
Beperking is wel dat je maar (dacht ik) 50 of 100Mb per upload weg kan zetten.
Dat een forse upload tijd kost (KPN o.a.) is normaal.
Heb het bij div. relaties geïnstalleerd, dus weet het uit ervaring.
 
skydrive heb ik al eens geprobeerd, maar daar was ik niet kapot van...
maar toch bedankt voor je reply! :)
 
Ik doe het anders. Ik doe het niet op een harde schijf, maar op een NAS.
Daarin heb ik 2 schijven zitten van 2tb, en deze heb ik in RAID1 gezet. Daardoor worden op 2 schijven hetzelfde opgeslagen.

Stel nu dat jij een backup maakt op deze NAS, staat je data dus op 3 plekken, thuis, op schijf 1 en op schijf 2.

Het nadeel is als er brand uitbreekt oid. Maar dit is de meest betrouwbare(en betaalbare) oplossing die ik weet.
 
ja precies, ik was ook al van plan om een NAS aan te schaffen en dan RAID 1 te gaan gebruiken
maar wat je zelf al zegt... brand/inbraak
niet dat dat snel zal gebeuren, maar de kans is aanwezig
online back-up is toch de beste oplossing, dan nog maar even een paar jaartjes wachten totdat een upload van 200Mb/s standaard is ;)
 
als je mijn eerste post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik die al geprobeerd heb! ;)
en dat gaat dus echt te traag met 100kb/s upload
 
Nou niks kan dus, extern kan het niet en intern wil je het niet ivm inbraak/brand/natuurrampen. Conclusie dit kan nooit opgelost worden. Koop een NAS en een grote dikke brandvrije kluis met solid state drives in de NAS, als er een aardbeving is zal je data dan nog steeds veilig zijn.
 
als je mijn eerste post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik die al geprobeerd heb! ;)
en dat gaat dus echt te traag met 100kb/s upload

Dat is dus het leuke eraan. Je hebt er geen omkijken naar. Stel dat je een bestand opslaat van 3mb, dat betekend dat je 3mb = 3072/100 = 31 seconden bezig om dat bestand online te backuppen. Stel dus dat je jou computer aan en uit zou doen, is dit bestand gebackupped.

Nu heb je zoals je al zei 100gb nodig,

tsjah, hoe ik het dan zou doen is 1malig een snelle internetverbinding pakken, en 100gb overknallen. De rest wordt terwijl je werkt gebackupped.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan