Vraag Static IP's

Status
Niet open voor verdere reacties.

frerwin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Berichten
1
Hallo,

ik heb een vraag betreffende mijn huidige netwerk.
Momenteel heb ik een UPC modem(cisco EPC3925) waaraan een laptop is verbonden en een kabel naar een router gaat.
het router betreft een netgear JWNR200v2.
Over de router heb ik een vraag.
op de router zijn meerdere apperaten aangesloten, maar die zou ik graag een vast adress willen geven binnen mijn netwerk aangezien deze binnekort vervangen gaat worden door een gigabit switch.
echter zodra ik de DHCP uitzet en het IP adress invoer waarop mijn modem(cisco) hem van herkent heb ik vanaf het punt van mijn router geen internet meer en moet ik een hardreset doen op de router.

heeft iemand hier een ervaring mee of handige tips wat ik misschien beter zou kunnen doen?
alvast bedankt
~erwin

edit/
vanaf het upc modem is de netgear router verbonden als 192.168.1.40
en de netgear heeft zijn eigen ip aangepast naar 10.0.0.1
zodra de DHCP dus word uitgezet verander ik de adress/gateway ect naar de standaart adressen waarna ik dus geen internettoegang meer kan krijgen.
(wat ik uiteindelijk voor elkaar probeer te krijgen is dat de IPs allemaal op de 192.168 reeks komen zonder dat de 10.0.0.1 om de hoek komt kijken ivb met dubbele forwarding)
 
Laatst bewerkt:
Zit er in jouw router niet zo een handige functie als:
[ ] Altijd hetzelfde adres gebruiken
of:
Lease time: [Forever]

Jouw router zal ook wel zo een functie hebben, dan geeft de DHCP server gewoon altijd hetzelfde IP aan je MAC-adres.

Dit scheelt een hoop geprul met je static IP's etc.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan