Vragen Sata 6Gbit/s USB 3.0 en RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan300

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
15
Hallo,
Ik ga binnenkort een (Game) pc bouwen en ik vroeg me dus af wat is het voordeel van de nieuwe sata 6Gbit/s?

Zelfs de snelste ssd op het moment haalt "maar" 270 & 200 MB/s (Lezen en schrijven). Dan is sata 3Gbit/s voorlopig toch goed genoeg? En al helemaal als je een normale hardeschijf hebt.

USB 3.0 hetzelfde verhaal. Wat moet je moet USB 3.0 als de maximale snelheid van usb 2.0 nog niet word gehaald doordat de hardeschijf niet snel genoeg is. (Als je een SSD met usb 3.0 hebt begrijp ik het wel)

Dan nog iets. Hoe belangrijk is RAM voor een game pc? Ik zat te denken aan dd3 1800 6gb. Met een AM3 of i5 of i7 is dat dan genoeg of kan ik ook makkelijk 4 gb gebruiken? Wel wil ik de komende 2 jaar de zwaarste spellen kunnen spelen.

Alvast bedankt
 
Dan nog iets. Hoe belangrijk is RAM voor een game pc? Ik zat te denken aan dd3 1800 6gb. Met een AM3 of i5 of i7 is dat dan genoeg of kan ik ook makkelijk 4 gb gebruiken? Wel wil ik de komende 2 jaar de zwaarste spellen kunnen spelen.

Alvast bedankt

4GB is genoeg. zeker voor i5 en amd. Wil je i7 920 dan zul je wel 6gb moeten nemen want die ondersteund triple chanel(3*2gb). i7 860 oa ondersteund gewoon dual channel, dus 2*2gb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan