Vreemd advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjonl

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
7
Beste helpers,

Ik ben van de week even gaan kijken bij de Paradigit hoe duur de 8800GTX is daar, en toen schrok ik even, niet van de prijs, maar daar stond in de gamershoek de Acer Predator! (www.acer.nl/predator) Ik sta daar ff te bewonderen met een paar maten, want hij is echt mooi vind ik :) Komt er een verkoper naar me toe, en zegt: Zoek je een nieuw game systeem? Jah ik ben aant sparen :) Als ik echt een goed game-systeem wilt, bouw ik hem altijd zelf. (wtf? denk ik, je wilt toch verkopen :S) Maakt dat echt zoveel uit? vroeg ik hem. Nou dan bepaal ik zelf de bij geïnstalleerde software en niet Acer. Kan je toch weghalen. Ja maar je bent vaak wel goedkoper uit.

Ok, conclusie: Zelf bouwen moet je doen als je gamer bent, en dan ben je nog eens goedkoper uit ook.
Mijn vraag: Ik vind die Acer Predator erg mooi en ook goed (SLI :love:), maar is zelf bouwen (ik neem aan Alternate ofzo) echt zo veel goedkoper??? Dan ga ik wel leren casemodden, ik moet zo'n klep :)

Mvg,

Bartj0o
 
xgear wil nog wel eens dit soort blingbling-kasten hebben:
http://www.xitac.nl/products.asp?gpcid=16&cid=402&scid=477&ItemID=284
of ander merk:
http://www.nzxt.com/products/guardian/

Maar goed het is wel een eerlijk en goed advies. En het is waar.
Hoe duurder een pc, hoe meer winst je kan behalen met zelfbouw.
Maar ja... het is natuurlijk wel zo dat je je er in moet verdiepen. Het is geen lampje verwisselen ofzo....
Een alternatief is wel zelf de pc samenstellen, maar het een (web)shop in elkaar laten zetten.
Ook dan krijg je voor hetzelfde geld als zo'n Acer een beter systeem.

Kant en klaar is vooral handig voor de goedkopere systemen. Zeker omdat er dan al een besturingssysteem in zit. Daar kan je als zelfbouwer nooit tegenop. Wat dat betreft mag de EU wel eens een onderzoek starten naar prijsafspraken: Een computer van 350 euro inclusief windows XP/Vista: Dat betekent dat de hardware (incl winstmarge) nog maar maximaal 250 euro is. Klopt volgens mij niet: Microsoft geeft pc-bouwers waarschijnlijk gewoon grote kortingen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor het advies, het assembleren is geen probleem bij mij, ik ben een ervaren
schroevendraaier en ik heb al vaak zat een videokaartje vervangen dus dat moet geen probleem zijn :)

En is het samenstellen beter om in de winkel te doen of een PC builder van bijv. Alternate, en dan zelf assembleren?
 
Dank je voor het advies, het assembleren is geen probleem bij mij, ik ben een ervaren
schroevendraaier en ik heb al vaak zat een videokaartje vervangen dus dat moet geen probleem zijn :)
Zo ben ik ook begonnen. Maar het is wel zaak om je een beetje in te lezen: Pc assembleren is iets anders als videokaartje, of geheugenstripje plaatsen.
Het is niet moeilijk, maar je moet net even de valkuilen weten.

En is het samenstellen beter om in de winkel te doen of een PC builder van bijv. Alternate, en dan zelf assembleren?
Het beste is door je zelf te verdiepen in de hardware. En dan eventueel onze hulp in te roepen voor verdere vragen / controle.
Begin eens met dit lezen:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=372188

En waar je dan de spullen moet gaan kopen is een andere discussie:
Winkel in je omgeving is handig omdat je snel met de spullen terug kan.
Webshop is vaak veel goedkoper, maar het als nadeel dat als er een probleem is dat je dan spullen terug moet sturen. Maar ja... als je dat incalculeerd is het een prima optie. (lees: ik bestel gewoon in webshops)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan