Vreemde problemen met een Imac medio 2011 OSX Lion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan1987

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
63
Ik heb een heel raar probleem met mijn imac. Ik heb hieronder de geschidenis opgeschreven

Je ziet het al in het begin dat het veel te lang duurt met opstarten, dan volgt er een inlogscherm waar hij om mijn wachtwoord vraagt (normaal gesproken zou de Mac gewoon doorstarten)
De computer geeft dan geen geluid en deze is ook niet te bedienen, bij de instellingen van het geluid geeft hij aan dat er geen in-uitvoerapparaten worden gevonden.
Mijn USB-poort signaleert ook geen USB-sticks meer. (die ik op dat moment aan m'n iMac prik) Mijn externe harde schijven die ik altijd standaard aan mijn Mac heb zitten ziet hij gewoon wel. (Opslagschijf en TimeMachine)
Hij is ook ZEER traag. Met een herstart is dit allemaal verholpen, maar de dag erop heb ik weer hetzelfde.

na een schone installatie kwam het bovenstaande probleem weer terug de imac is daarna een paar keer bij Amac geweest waar ik hem aangekocht heb

De onderdelen die ze vervangen hebben op mijn oude Imac
-Audio-Cable
-Airportcard
-Moederbord
Dit mocht dus niet helpen

Nu heb ik een splinternieuwe Imac
Volgende stappen ondernomen:

DAG1:
Office en Adobe geïnstalleerd (legale versies)
Alle updates gedaan.
verder heb ik nog niets geïnstalleerd.
Ik heb alleen mijn Externe harde schijf aan mijn Imac gehangen,
daar staan wat foto's en Adobe en Office bestanden op.

Op DAG2, constateer ik weer dezelfde problemen als op mijn oude iMac.

Ik weet niet of ze mijn harde schijf van mijn oude imac overgezet hebben of niet al mijn data stond er in elk geval op ik heb wel een nieuwe imac want ik heb het serienummer opgeschreven van mijn oude imac

wie kan mij helpen....
 
Hoi.

Koppel eens je externe harde schijf af om te kijken of hij het dan beter doet? Als dat zo is de externe harde schijf onder schijfhulpprogramma formatteren als Mac OS X Uitgebreid (journaled)
 
Ik heb de hdd's losgekoppeld maar dat veranderd niets ik ze waren al Apple geformatteerd
 
Wat je nog kunt proberen is je schijfbevoegdheden te herstellen onder schijfhulpprogramma, schijf-EHBO van je Macintosh HD. Mocht dat ook niet helpen, dan denk ik dat ze een image van je hardeschijf terug gezet hebben van je oude op je nieuwe iMac en zit het in de software. Dan word het niets anders dan een frisse installatie te doen van OS X om 'weer' hardware problemen uit te sluiten.

Ik vind je probleem wel erg vreemd. Mocht het de tweede iMac al zijn die bij je kapot gaat harwarematig, zit ik bijna aan je stopcontacten te denken en piekstroom.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan