Hi,
Ik wil graag een sheet maken waarin ik uit 3 (of meer) leveranciers de beste keus kan weergeven op basis van de functionaliteiten die ze leveren.
De functionaliteit van het product van de leverancier staat in Excel. Ik zou dan zelf willen aanvinken naar welke functionaliteit ik opzoek ben. Vervolgens wil ik ook extra waarde toekennen aan een maximaal aantal functionaliteiten zodat deze waarder meegenomen worden in de weging. In de bijgevoegde Excel heb ik dit weergegeven.
Ik heb een basiskennis van Excel, maar bij deze casus heb ik eerlijk gezegd geen idee waar ik moet beginnen. Het lijkt mij logisch om een waarde toe te kennen aan elke functionaliteit. Bv. '1'. Bij de functionaliteiten die extra mee moeten wegen zou ik bv de waarde '2' of '3' willen hanteren. Onder aan de streep moeten dezen waarden opgeteld worden waardoor de partij die het best aansluit naar boven komt.
Wie kan mij helpen een begin te maken?
Ik wil graag een sheet maken waarin ik uit 3 (of meer) leveranciers de beste keus kan weergeven op basis van de functionaliteiten die ze leveren.
De functionaliteit van het product van de leverancier staat in Excel. Ik zou dan zelf willen aanvinken naar welke functionaliteit ik opzoek ben. Vervolgens wil ik ook extra waarde toekennen aan een maximaal aantal functionaliteiten zodat deze waarder meegenomen worden in de weging. In de bijgevoegde Excel heb ik dit weergegeven.
Ik heb een basiskennis van Excel, maar bij deze casus heb ik eerlijk gezegd geen idee waar ik moet beginnen. Het lijkt mij logisch om een waarde toe te kennen aan elke functionaliteit. Bv. '1'. Bij de functionaliteiten die extra mee moeten wegen zou ik bv de waarde '2' of '3' willen hanteren. Onder aan de streep moeten dezen waarden opgeteld worden waardoor de partij die het best aansluit naar boven komt.
Wie kan mij helpen een begin te maken?