Waar moet een public varable worden geplaats?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BromsnorII

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
94
Hallo,

Ik maar met een formulier een tabel aan. In een ander formulier wordt de table gevuld met data. Ergens moet ik de naam van de tabel declareren zodat hij weer wordt gevonden in een ander formulier?

Waar moet ik een public varable plaatsen?

Groet,
Sietse
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar een Public variabele die je overal wilt kunnen gebruiken, kun je het beste in een algemene module zetten. Heb je al modules, dan maakt het niet uit welke je gebruikt. Maar formulieren die 'tabellen vinden'? Wonderlijk.... Sowieso vraag ik me af waarom je allerlei tabellen zou laten aanmaken in je tabel. De datastructuur van je database zou op voorhand al behoorlijk vast moeten liggen, en nieuwe tabellen aanmaken zou in mijn databases dus zelden of nooit voorkomen. Hooguit een tijdelijke tabel die je dan gebruikt voor exports of zo, of als input voor actiequeries die je niet op een dynamische query kan baseren. Maar die gooi je dan na afloop weer weg. En dat soort tabellen haalt zijn gegevens uit bestaande tabellen, dus daar heb je óók geen formulier voor de input voor nodig.

Mij lijkt het dat je beter met tijdelijke queries kan werken als bron voor je extra formulieren. Dan heb je een vaste query onder het formulier hangen (hoef je dus nooit op zoek naar de naam) en verander je met je code alleen de SQL van die query. Dat is althans mijn werkwijze :).
 
Hallo OctaFish,

Bedankt voor je antwoord. Dus in een module neem ik "PUBLIC TblNaam AS String" op en dan is TblNaam overal opvraagbaar?
Ik snap je vraagtekens. Ik ben aan leren, en dat doe ik door dingen uit te proberen. Met dit database-je worden vragen gesteld en de antwoorden worden opgeslagen in een tabel. Deze tabel word later geexporteerd en daana gedelete. Op een INLOG formulier wordt naam gevraagd waarna een tabel wordt aangemaakt om de antwoorden in te verzamelen.
 
Als je in een publieke moduel een publieke variabele aanmaakt dan is die variabele bruikbaar vanuit elke andere module. Niet in een query, of formulier zonder code. De waarde wordt steeds leeggemaakt na het lopen van de code. je kan ook een constante declareren en die ophalen via een functie

Public Const strA As String = "ABC"

Public Function getA() As String
getA = strA
End Function

vrGroeten
Noëlla
 
Ja, dat zie je goed. Wil je meer doen met de 'variabele', dan kun je denken aan een TempVar. Dit is een object dat je overal kunt declareren, dus ook op een formulier (Tempvars.Add Naam, Value) en vervolgens overal kunt opvragen, dus ook in queries en rapporten. Daar heb je verder geen functies voor nodig. Eigenlijk de makkelijkste manier om een algemeen opvraagbaar object te maken, want Tempvars houden hun waarde zolang de db open staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan