waar moet ik op letten voor het kopen van een pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

basw14

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
17
mijn pc is al wat verouderd en laats is ie kapot gegaan dus ik ben nu weer opzoek naar een nieuwe.

helaas heb ik totaal geen verstand van computers en waar ik op moet letten als ik er een wil kopen.

kan iemand mij helpen met tips waar ik op moet letten of weet iemand een perfect pc voor iemand die graag gamed, films kijkt,en met foto's bezig is. dan zou dat heeel erg fijn zijn :)

groeten bas
 
Tja, dan heb je al wel een redelijke videokaart nodig.

En ook handig is om alvast een budget neer te zetten waarin jij je pc wilt gaan kopen.
Kunnen wij ook rekening mee houden en misschien een voorbeeldje laten zien.
 
Hoeveel geld ben je van plan ervoor uit te geven? En wat voor games ben je van plan te gaan draaien?

Wellicht dat ik dan een aanrader heb :)
 
Hoi,

Als je deze even volgt en beantwoord wordt het voor ons wel wat makkelijker.

Modag
 
Budget - zo rond de 700 euro
Doel - Gamen/Internet+Email
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren ( het liefst een kant en klare pc maar als dat te duur word en per onderdeel is het goed koper mag alles ook los :)

Opties: ehh geen idee. word enzo denk ik.
Besturingssysteem - XP/
Andere software? - Office

Randapparatuur, muis en toetsenbord en speakers heb ik al.

ben van plan om nieuwe spellen er op te draaien. zoals call of duty world at war en meer van die dingen.
 
Hoi,

Ik heb even wat samengesteld en is natuurlijk altijd nog wel aan te passen de voeding is wat zwaar maar misschien wil je ooit crossfire gaan draaien, en anders kan je daar al wat op bezuinigen en kast is ook persoonlijk maar toch maar 1 gekozen.
En heb ook azerty montage bij gedaan, zetten hun hem in elkaar en heb je daar ook nog een jaar garantie op
Modag
 

Bijlagen

  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Nu zit er nog geen OS bij, dan zou je dus op 800+ uitkomen.. is denk ik te duur voor hem. Ik zou bezuinigen op de behuizing en de voeding (tenzij je natuurlijk graag crossfire wil). Misschien iets betere processor erin?
 
Prima pc, maar de processor is minder geschikt om mee te gamen vanwege de kloksnelheid van maar 2,33ghz. Videokaart is wel goed, maar de 4870 heeft betere prijs/kwaliteit verhouding. En met die voeding heb je geen uitbreidingsmogelijkheden..

Maar verder zijn het natuurlijk wel goede producten, dus je zal er best op kunnen gamen.. :) ligt er maar net aan wat je wilt hebben.
 
ik ben niet zo heel goed in samenstellen van pc`s, maar voor 700 euro kan je weliets beters krijgen dan een gts250.ook wil ik jullie aanraden om met dit budget voor de phenom 2 processortjes van AMD te gaan. krijg je imo toch meer waar voor je geld.

@domzy:je weet dat er bij een videokaart mee factoren zijn die de snelheid bepalen dan het geheugen, zo een goede gamekaart is de gtx250 namelijk niet. (imo is het eigenlijk een slechte gamekaart
 
Laatst bewerkt:
hmm, ja je hebt gelijk, ben blijkbaar in de war met iets anders:eek:
 
XP werkt ook, maar dan kan je je systeem niet optimaal gebruiken. Je kan dan maar 3 GB van je geheugen gebruiken en je hebt geen DX10 of 11.
Heb je nog XP liggen dan kan je dat natuurlijk gebruiken. Dan heb je weer 100 euro om het systeem sneller te maken. Windows 7 kan je dan altijd over een paar maanden kopen. Aan jou de keuze :)
 
okj en wat is beter aan windows 7??
en als ik nu xp er op zet en later die windows 7 is dat makkelijk te doen of moet dn eerst alles weer van mun pc af en dan er na weer alles er op zetten
 
Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad moet alles van je pc.

Je kan natuurlijk wel meerdere partities aanmaken op je harde schijf. Dan kan je in elk geval je data (downloads, foto's, en dergelijke) bewaren bij een herinstallatie.
 
Stel je nu voor dat je geen besturingssysteem koopt en de boel flink upgraded:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[219782]=1&product[7517]=1&product[225954]=1

Veel betere processor
Betere videokaart
Zwaardere voeding.

Te duur, dat wel.

Ik zou sowieso kiezen voor de betere processor.
Videokaart en voeding is verstandig.
Sowieso zou ik een zwaardere voeding aanraden als je voor een zwaardere videokaart dan de HD4870 gaat.
 
zo zou ie al goed zijn. iets over mijn budget kan wel :)

kan alles op windows XP draaien of maakt dat niets uit of hert nou XP of vista is ofzo?

wat is trouwens het verschil tussen windows 7 en XP?
 
Laatst bewerkt:
zo zou ie al goed zijn. iets over mijn budget kan wel :)

kan alles op windows XP draaien of maakt dat niets uit of hert nou XP of vista is ofzo?

wat is trouwens het verschil tussen windows 7 en XP?
DirectX-10 en DirectX-11, terwijl je op XP alleen tot DirectX-9 kan. Dit betekent dat je niet gebruik kan maken van alle nieuwe technieken.
In de meeste spellen maakt dat nog niet zoveel uit, maar vooral van DX11 wordt veel verwacht.

Ook kan Vista en Windows 7 je volledige geheugen gebruiken. Onder XP heb je eigenlijk 1 GB voor niets gekocht.
Dus het is verstandig om de overstap te maken. Maar je hoeft dit natuurlijk niet meteen te doen.
 
heey,

ik heb laatst nog eens zitte zoeken op internet voor gaming pc's en toe zag ik deze.

zou zoiets al goed voor mij zijn of moet ik er een andere videokaart en voeding op zetten?
op de link kan je dinge verandere die je niet goed vind of zwaarder wil hebben :D

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2354
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan