• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel halverwege splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummers,

Ik heb de volgende uitdaging, zie bijgevoegd voorbeeld bestand. Ik heb een bestand met emailadressen en de data wil ik splitsen.

Als voorbeeld: in cel A1 staat: 1234dg24@hetnet.nl<1234dg24@xxx.nl>
Dat wil ik gesplitst hebben in het deel dat voor het teken < staat (in cel B1) en het deel vanaf < tot en met > (in cel C1).

Is hier een handige oplossing voor te bedenken in bijvoorbeeld een formule of iets dergelijks.

Met vriendelijke groet,
Egbert
 

Bijlagen

  • testbestand.xlsm
    8,8 KB · Weergaven: 21
Voor B1
PHP:
=LINKS(A1;VIND.SPEC("<";A1;1)-1)
Voor C1
PHP:
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-LENGTE(B1))
 
Wat is het leven soms eenvoudig VenA. Geweldige oplossing, bedankt maar weer.
m.vr.gr. Egbert
 
Hallo VenA, help mij nog even s.v.p.
In een aantal cellen staat alleen het emailadres zonder verdere toevoeging tussen de tekens < en >
Hoe plaats is de ALS.FOUT routine er in? Ik ben aan het zoeken geweest, maar het lukt niet.
m.vr.gr. Egbert
 
Plaats maar een voorbeeldje met alle fouten waar je tegenaan kan lopen. Als je het niet met ALS.FOUT kan ondervangen dan weet ik niet wat er werkelijk staat.
 
Hoi, het is maar 1 fout en natuurlijk was het handig als ik een voorbeeldbestand had bijgevoegd, sorry
Zie regel 4 en 5

gr. Egbert
 

Bijlagen

  • testbestand1.xlsm
    9,5 KB · Weergaven: 25
Als je naar ALS.FOUT gezocht hebt waarom is er dan niets van te vinden in jouw bestandje?

Het zal ook allemaal wel te moeilijk zijn.

PHP:
=ALS.FOUT(LINKS(A1;VIND.SPEC("<";A1;1)-1);A1)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan