• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde ophalen uit cel op ander tablad. Naamtablad gerelateerd aan celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

baanm

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Berichten
23
Beste helpers,

Middels dit forum zag ik wat antwoorden die in de buurt kwamen van mijn vraag, maar net niet helemaal.

Ik heb op tabblad "overzicht" een kolom E met de projectnummers 001-999.

Daarachter heb ik een aantal tabbladen met de naam "001" "002" etc.
In elk van deze tabbladen staan cellen met veldnamen als "article" "projectleider" etc. (Leek me een goed idee om zo te voorkomen, dat, wanneer gebruikers gaan schuiven, de verwijzingen overhoop gaan.)

Achter elk van deze cellen (E1-E999) op "overzicht" wil ik de inhoud van cel "article" (bestaat in elk projecttabblad) van het bewuste projecttablab 001-999.

dat kan natuurlijk zo voor F3:

='001'!article

Maar ik wil het graag wat handiger. Nu heb ik al het volgende gebrouwen voor cel F3 op "overzicht"

=INDIRECT(E3&"!article")

Maar dit werk (nog) niet. Ik vermoed iets met aanhalingstekens.

Wie ziet de fout?
Wie kan toelichten hoe de " ' () gebruikt moeten worden?

gr. Baan
 
Laatst bewerkt:
even een snelle gok probeer het eens met

=indirect("'"&E3&"'!article")

waarbij ik er dan wel vanuit ga dat article een naam bereik is dat je op elke pagina hebt staan.
als dit niet werkt plaats dan even en voorbeeldje van je bestand dan is het makkelijker de oplossing te maken.

op zich heb je die quotjes alleen nodig als je een tabbladnaam hebt met een spatie erin, dus ik vermoed dat het probleem eerder in het article stuk zit, mogelijk moet dit een gewone celverwijzing zijn maar met een voorbeeldje is dat snel vast te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch maar aan één cel of groep van cellen, de naam 'article'(of een andere naam) geven binnen één werkboek.

Dus zal je iets anders moeten verzinnen om steeds dezelfde cel aan te wijzen.
 
Plaats even een voorbeeld bestandje.

Niels
 
Je kan beter via deze formule werken:

Code:
=INDIRECT("'"&TEKST(E2;"000")&"'"&"!article")

In E2 staat werkelijk 0 en niet 000
 
gelukt!

Super!

Dank naar allen.
Meerdere malen een zelfde naam in het werkbook blijkt te werken (had ik vooraf ook niet verwacht)

Alleen moet je bij het kopieren van een tabblad per naam accepteren of een alternatieve naam voor de benoemde cellen opgeven.:mad:

Groet,

Baan
 
Code:
=INDIRECT("'"&TEKST(E2;"000")&"'[COLOR="#FF0000"]"&"[/COLOR]!article")

"&" kun je nog weglaten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan