• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde overnemen als andere laagste waarde heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathievb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2018
Berichten
3
Goedendag, ik ben een excel berekening aan het maken/automatiseren. Ik kom alleen uit een bepaalde berekening niet uit.

De bedoeling is dat er tankingen in het systeem komen. Alle tankingen staan per voertuig op een tabblad samen oa de datum en voertuignummer. De tanking die als eerste wordt uitgevoerd die periode, daarvan wil ik de liters weten per voertuig.

Dus als er 3 tankingen zijn gedaan met voertuig x:
1 feb 25 liter
6 feb 30 liter
28 feb 28 liter
Dan wil ik een formule hebben die bij voertuig x dus 25 als uitkomst geeft omdat dat de eerste tanking van de periode is. Dit is een voorbeeld, het zijn namelijk veel voertuigen, in datzelfde bestand staan ook de voertuigen y en z etc..

Ik hoor graag als iemand een formule weet die eerst naar de kleinste datum kijkt, dan naar het voertuig en tenslotte daarvan de waarde in de cel bij de liters geeft.

Met vriendelijke groet,
Mathie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan