• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde uit andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Berichten
764
Beste allemaal

ik heb een werkblad met 5 scheets
nu wil ik graag
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j5 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Heerlen komt te staan
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j6 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Venlo komt te staan
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j7 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Margraten komt te staan
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j8 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Sittard komt te staan
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j9 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Roermond komt te staan
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j10 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Maastricht komt te staan
als in 1 van de 4 bladen (Blad1 t/m Blad4) cel j11 geselecteerd word in blad 5 in cel A1 Gennep komt te staan

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
ik heb eenvoorbeeld bestandje maar dat is net iets groter als 100kb
dus krijg het niet verstuurd

Hoop dat het ook zo kan anders ga ik het bestandje aanpassen

Don
 
Sla het bestandje op als .xlsb dan kan je het wel uploaden.
 
Sla het bestandje op als xlsb, dan lukt het vast wel...
 
Sla hem op als .xlsb bestand en probeer het dan nog eens.
 
Zet dit in je Workbook Open:

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
 If Intersect(Target, Range("J5:J11")) Is Nothing Then Exit Sub
  Sheets("Blad5").Cells(1, 1) = WorksheetFunction.Choose(ActiveCell.Row - 4, "Heerlen", "Venlo", "Margraten", "Sittard", "Roermond", "Maastricht", "Gennep")
End Sub
 
En daar heb je de functie van Cobbe al in getest?
 
Dat werkt natuurlijk wel als je de bladnaam aanpast:
Sheets("Blad5") --> Sheets("Vos")

En deze code weghaalt:
'If Sheets(Array("Ma-Vrij", "Zaterdag ", "Zondag ", "Ma-Vrij (Zomer)")).Range("j5").Select Then
'Sheets("Vos").Range("A1").Value = "Heerlen"
'
'If Sheets(Array("Ma-Vrij", "Zaterdag ", "Zondag ", "Ma-Vrij (Zomer)")).Range("j6").Select Then
'Sheets("Vos").Range("A1").Value = "Sittard"
 
Gaat al beter

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat eerst het tablad Vos geladen wordt met de nieuwe data en dan pas de userform
het werkt nu wel maar moet eerst handmatig even naar tabblad Vos

Don
 
Waarom moet je nog vlug even naar tab Vos switchen?
Moet je daar iets checken of ophalen?
 
Beste allemaal,
Ik wil eigenlijk in kolom F een naam invullen, na een enter gaat offset 4 naar rechts, en start de userform
nu zou ik graag wilen dat de userform de namen zou laden bij de juiste plaats
dat gebeurd echter pas als ik eerst even op het tablad Vos ben geweest.
hoop dat dit het allemaal iets duidelijker maakt
 
Kijk eens of dit in de buurt komt.
Het Userform wordt gevuld met de namen die horen bij de gemeente die gekozen is in J5:J11
 

Bijlagen

  • Testopkomstlijst(cobbe).xlsb
    96,8 KB · Weergaven: 16
Bedankt voor alles wat jullie voor mij proberen, helaas werkt het niet
in kolom J vul ik willekeurig bv j5 dan j8 dan j11 een naam in
de Userform geeft dan niet de namen die bij de plaatsnaam horen
als ik in cel a1 van sheet VOS een plaats naam intik krijg ik de namen te zien in kolom H
deze had ik graag in de userform nu klopt het niet helaas
db
 
Ik weet niet wat nu echt de bedoeling is maar als in in ghet eerste tab op J5 druk krijg ik de namen in het formulier die bij Heerlen horen. Ik heb ze er naast geplakt

En zo ook voor de andere plaatsen.
 

Bijlagen

  • Testopkomstlijst(cobbe) (2).xlsb
    92,1 KB · Weergaven: 12
Hoi Cobbe
dat klopt met J5 komen de namen van Heerlen en dat is prcies de bedoeling
maar klik ik vervolgens op J7 en een naam dan krijg ik niet de namen van Margraten te zien
Maar nog steeds die van Heerlen
en dat zou dan
Danny Beuken
Hub Bemelmans
Hub Simons
Pablo Muitjens

Moeten zijn
 
Dat heeft met de selectie van die cel te maken;
een selection_Change event neemt het oude celadres mee en dat moet je juist niet hebben.

Ik heb het gewijzigd in dubbelklikken, zo hoef je ook niet meer naar Blad "Vos" te gaan, dat is voor niets nodig.
 

Bijlagen

  • Testopkomstlijst(cobbe) (3).xlsb
    95,9 KB · Weergaven: 14
Dit werkt prima
kan je mij vertellen hoe jij de data in cel A2 krijgt nu dubbel klik ik zie dat niet gebeuren
Als tab Ma-Vrij geacitveerd wordt maak je cel A2 bij VOs leeg maar ik zie niet hoe jij die weer laad
ben blij heel blij dat dit werkt maar wil graag weten hoe je dit gedaan hebt

bvd
Don
 
Ik laat gewoon de listbox in je formulier vullen bij het initialiseren van dat formulier.
 
wat doet deze regel dan?
Sheets("Vos").Cells(2, 1) = WorksheetFunction.Choose(ActiveCell.Row - 4, "Heerlen", "Venlo", "Margraten", "Sittard", "Roermond", "Maastricht", "Gennep")
die zet in cel a2 (Vos) een gemeente maar ik zie niet waar die waarde vandaan komt en wat is -4 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan