• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde uit andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat doet deze regel dan?
Sheets("Vos").Cells(2, 1) = WorksheetFunction.Choose(ActiveCell.Row - 4, "Heerlen", "Venlo", "Margraten", "Sittard", "Roermond", "Maastricht", "Gennep")
die zet in cel a2 (Vos) een gemeente maar ik zie niet waar die waarde vandaan komt en wat is -4 ?
 
Sheets("Vos").Cells(2, 1) = WorksheetFunction.Choose(ActiveCell.Row - 4, "Heerlen", "Venlo", "Margraten", "Sittard", "Roermond", "Maastricht", "Gennep")

Dit is de vertaling van de formule =Kiezen(x;1;2;3;4;5;6;7)
In de Workbook Open_Event staat dat bij elke positiewissel in de bladen 1 tot 4 in de range("J5:J1") wordt deze formule uitgevoerd.
Activecell.row = de rij 5 bij keuze J5, om 1 te bekomen doe ik -4, dus selectie J5 geeft keuze 1 en dat is Heerlen
J6 geeft keuze 2 = Venlo enz.......

Beetje duidelijk?
 
Ja super heel erg bedankt voor je geweldige hulp en je uitleg
:thumb:
Ik sluit de vraag
 
Omdat de vraag nog open staat:d Mooi dat Cobbe:thumb: het voor je opgelost heeft. Zonder terug te schrijven naar het blad 'Vos' kan ook. En verder nog wat aanpassingen in de code gedaan.

Code:
Private Sub Userform_initialize()
ar = Sheets("Vos").ListObjects(1).DataBodyRange
For j = 1 To UBound(ar)
    If ar(j, 1) = Split(Cells(ActiveCell.Row, 1))(0) Then c00 = c00 & "|" & ar(j, 2)
Next j
ListBox1.List = Application.Transpose(Split(Mid(c00, 2), "|"))
End Sub

Nb. Werkt alleen als er plaatsnamen zonder spatie(s) in de naam staan.
 

Bijlagen

  • Testopkomstlijst.xlsb
    95,7 KB · Weergaven: 8
Het is nuttig je de elementaire beginselen van Excel en/of Excel-vba eigen te maken alvorens toepassingen te willen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan