• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit cell halen , Vlookup prijs berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollekecrown

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Berichten
71
Voor een calculatiemodule wil ik standaard combi's samenstellen (uit losse componenten) en hiervoor automatisch een prijs berekenen. Deze prijs wil ik laten berekenen door gebruik te maken van een Vlookup formule, waarbij ik de zoekwaarde wil halen uit een cel met meerdere waarden (één waarde per regel). De vraag is of het mogelijk de waarde per regel uit de cel te halen en hiermee te zoeken? Kan iemand mij hierbij helpen?

Als bijlage een voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Prijsberekenen uit cell met meerdere waarden.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 28
En wat is de reden dat al die artikelnrs in één cel moeten staan?
 
Omdat ik per combi één regel wil maken, omdat ik deze weer gebruik in een validatielijst. Wat ik gevonden heb is dat je in een formule binnen een cel een nieuwe regel kan starten door gebruik te maken van Char(10) en ik vraag mij af of je dit ook kunt gebruiken om de regels te splitsen. Hierbij moet het natuurlijk wel mogelijk zijn om eerst de waarde van regel 1 te zoeken, vervolgens de waarde van regel 2, etc. totdat alle regels afgerond zijn.
 
Ik dacht eerder aan een User Defined Function, zie bijlage.
Dat betekent nog niet dat ik het principe zelf om meerdere waarden in één cel te zetten (gescheiden door om het even wat) een goed idee vind.
 

Bijlagen

  • Prijsberekenen uit cell met meerdere waarden (2).xlsm
    14,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Hallo WHER,

Een briljante oplossing die je hebt gemaakt, echter zocht ik naar een oplossing zonder VBA. Niettemin zal deze oplossing mij in de toekomst zeker een keer gaan uitkomen.

Jullie input heeft mij wel geholpen om een andere oplossing te vinden voor wat ik wil, dus ik ga deze vraag afsluiten.

Super bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan