• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in twee kolommen niet gelijk aan nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwktse

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
117
Hallo,

Ik zou graag in twee kolommen met een waarde willen retourneren als er een bedrag is aangegeven in kolom 1 of het bedrag van kolom 2. Indien allebei nul waarden aangeeft, ook een nul in huidige weer te geven kolom weergeven.

Zie bijlage.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
J.
 
Je hebt het over "kolom 1 en 2", de "huidige kolom", "allebei", "een waarde"...

Wordt eens wat specifieker. Wat moet waar komen te staan en waarom? Geef voor je voorbeeld eens de gewenste uitkomsten (handmatig) weer.
 
Zie bijlage, dan weet je wellicht wat ik bedoel. Alvast bedankt. Ik begrijp de formules niet die met zoveel opties op de Microsoft website staan.

Bedankt!

MvG,
J.
 
Die bijlage had ik gezien. Die verduidelijkt niets voor mij.

Wil je in G4 een bedrag invullen of zo? Of moet er in G4 een totaal-optelling komen? Of wil je toch iets anders?

Vandaar de vraag in #3 om in dat voorbeeld handmatig voor een aantal cellen aan te geven wat je als uitkomst verwacht...
 
De formule in kolom C (te kopiëren over heel veel regels in kolom C) is als volgt:


Zoek het bedrag in kolom A, indien die positief is dan geef G4 weer in C7. Indien B7 positief is (en A7=0) geef dan G5 weer.

Is het zo iets duidelijker?

MvG<
J.
 
Volgens mij bedoel je dit:
 

Bijlagen

  • Als functie (1).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 37
Code:
=ALS(EN(A7=0;B7=0);0;ALS(EN(A7>0;B7=0);$G$4;ALS(EN(A7=0;B7>0);$G$5;"")))

Zo?
 
Hartstikke top! Hij doet het, alleen ik begrijp niet helemaal de formule.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,
J.
 
Ik geef de voorkeur aan de code van JVeer, bedankt! Dit vanwege dat als allebei een waarde aangeeft dat het geen waarde aangeeft.

Ad ook bedankt!

Ik ben er blij mee.

MvG,
J.
 
En ik snap de bedoeling nu wel geloof ik... Mooi dat het al opgelost is.
 
@JVeer, ik heb nog een vraagje. Als ik negatieve bedragen wil toevoegen. Hoe doe ik dat? Bijv. niet alleen $A7>0 maar ook tegelijkertijd $A7<0? Waar zet ik deze dan bij?

Bedankt!
 
Dat kan, wat verwacht je als uitkomst wanneer iets negatief is?
 
Uitkomst is hetzelfde. Ik zie positieve en negatieve saldo bijvoorbeeld. Uitkomst kan hetzelfde zijn maar ook een andere waarde toevoegen. Dan zou er 4 uitkomsten zijn. Is het makkelijk te doen? Anders laat maar zitten.
 
Code:
=ALS(OF(A7<0;B7<0);$G$5;ALS(EN(A7=0;B7=0);0;ALS(EN(A7>0;B7=0);$G$4;ALS(EN(A7=0;B7>0);$G$5;""))))

Deze formule geeft "openstaand" wanneer een van de 2 negatief is
 
Bedankt, ik ga nu een beetje de logica begrijpen :)

Fijne avond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan