• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden uit ander blad automatisch invullen via formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

fohretsoo

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
6
In Blad2 staan codes met waarden.
Ik wil via formule dat in Blad1 achter de code automatisch de juiste waarde van Blad2 komt.
Wie kan me helpen?
gr. fohretsoo
 

Bijlagen

  • exceltest.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 38
Dat kan met deze formule in B1 op Blad1:
=VERT.ZOEKEN(A1;Blad2!$A$1:$B$6;2;ONWAAR)
 
Bedankt, maar werkt dit ook als het een Blad betreft van totaal ander excelbestand? Dan krijg ik #N/B
Daar gaat iets fout
 
Dat werkt precies hetzelfde:
=VERT.ZOEKEN(A1;'C:\Users\Gebruiker\Desktop\[Waarden.xlsx]Blad1'!$A$1:$B$6;2;ONWAAR)
 
ik heb dit met test bestand geprobeerd en werkt, maar werkt niet met 500 rijden helaas. Klopt dat?
 
Dat moet werken ongeacht het aantal rijen.
 
Het werkt hier zonder problemen, getest met 100 rijen. Wat gaat er bij jou niet goed? Heb je wel eerst de formules bij alle regels behalve de eerste verwijderd?
 
En met deze formule? Moet in cel B1 van Blad1 en dan naar beneden kopiëren.

Code:
=INDEX(Blad2!B:B;VERGELIJKEN(A1;Blad2!A:A;0))

Mvg,

Ocirne
 
Laatst bewerkt:
Het werkt pas wanneer je het andere excelbestand geopend hebt. Er zijn wel mogelijkheden om dit te omzeilen maar die weet ik niet. In dat geval is google je grote vriend
 
Het werkt hier ook als het andere blad niet geopend is.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, excuus. ik haalde dingen door elkaar. Ik gok dat het de vraagsteller niet lukt om het om te zetten in zijn eigen bestand. Waarschijnlijk omdat hij de kolomindexgetal niet goed aanpast...
 
Zeer waarschijnlijk staan in het ene bestand getallen als tekst en het andere bestand gewone getallen. Maar dat is zonder de bestanden te zien natuurlijk wel een gokje.
 
Het zoeken op de uitkomst van een formule is geen enkel probleem mits de uitkomst gevonden kan worden. Zie in het voorbeeldje waarom het fout gaat in de derde rij. Er lijkt 12 te staan maar excel ziet dit als "12".

Als jouw formule iets is zoals in A8 staat dan kan je oplossen met de mogelijkheden in A9 of A10. Maar het is nog steeds beter om een representatief voorbeeldje je plaatsen. Of is de vraag inmiddels opgelost? Aangezien deze op opgelost staat.
 

Bijlagen

  • exceltest1.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan