• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden weergeven in ander blad op vergelijkcriteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikebaa

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
63
Goedemiddag,

Ik heb een Excel document met bijna 100.000 regels. Op het wat hanteerbaarder te maken wil ik deze (automatisch) opknippen en verdelen over een aantal werkbladen. Om dit te doen wil ik zoeken op een waarde en alle cellen die voldoen aan deze waarde op een ander blad weergeven met de kolommen die erachter staan.

Om het te verduidelijken heb ik bijgevoegd (sterk) vereenvoudigd blad gemaakt. In het blad met de naam: "Data blad" staat alle data. Dit blad wil ik zelf niet meer bewerken, maar wel de data vanaf halen. In het tabbladje "Rekenblad" wil ik graag data weergeven, vanaf cel A2. In dit voorbeeld wil de data weergeven wanneer de data in kolom A in "Data blad" als zoekwaarde "2" heeft. Ook wil ik er direct achter de bijbehorende waarde uit kolom B weergeven.

Is hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • Helpmijvb2.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 19
Ooit gevonden. Wellicht kan je dit gebruiken.
 

Bijlagen

  • Helpmijvb3.xlsm
    18,7 KB · Weergaven: 19
Bedankt voor het snelle antwoord.

Op zich een mooie oplossing, maar ik beheers VBA helemaal niet. Het lukt mij niet eens om deze te herschrijven naar het oorspronkelijke document, laat staan als er nog wijzigingen in komen.
Als er ook een oplossing zonder VBA is, dan zou dat enorm helpen.
 
Een beetje summier voorbeeld. Zoals je het beschreven hebt kan het prima met een draaitabel. Met het geavanceerde filter in combinatie met 1 regel VBA zat het denk ik ook wel kunnen.
 

Bijlagen

  • Helpmijvb3.xlsm
    85,7 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan