Goedemiddag,
Ik heb een Excel document met bijna 100.000 regels. Op het wat hanteerbaarder te maken wil ik deze (automatisch) opknippen en verdelen over een aantal werkbladen. Om dit te doen wil ik zoeken op een waarde en alle cellen die voldoen aan deze waarde op een ander blad weergeven met de kolommen die erachter staan.
Om het te verduidelijken heb ik bijgevoegd (sterk) vereenvoudigd blad gemaakt. In het blad met de naam: "Data blad" staat alle data. Dit blad wil ik zelf niet meer bewerken, maar wel de data vanaf halen. In het tabbladje "Rekenblad" wil ik graag data weergeven, vanaf cel A2. In dit voorbeeld wil de data weergeven wanneer de data in kolom A in "Data blad" als zoekwaarde "2" heeft. Ook wil ik er direct achter de bijbehorende waarde uit kolom B weergeven.
Is hier een oplossing voor?
Bij voorbaat dank.
Ik heb een Excel document met bijna 100.000 regels. Op het wat hanteerbaarder te maken wil ik deze (automatisch) opknippen en verdelen over een aantal werkbladen. Om dit te doen wil ik zoeken op een waarde en alle cellen die voldoen aan deze waarde op een ander blad weergeven met de kolommen die erachter staan.
Om het te verduidelijken heb ik bijgevoegd (sterk) vereenvoudigd blad gemaakt. In het blad met de naam: "Data blad" staat alle data. Dit blad wil ik zelf niet meer bewerken, maar wel de data vanaf halen. In het tabbladje "Rekenblad" wil ik graag data weergeven, vanaf cel A2. In dit voorbeeld wil de data weergeven wanneer de data in kolom A in "Data blad" als zoekwaarde "2" heeft. Ook wil ik er direct achter de bijbehorende waarde uit kolom B weergeven.
Is hier een oplossing voor?
Bij voorbaat dank.