Waarom maakt Outlook 2013 *.ost bestand aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb in Outlook 2013 een account aangemaakt met accounttype IMAP. Het aangemaakte bestand is een *.ost bestand. Ik begrijp niet waarom dat geen *.pst bestand wordt. Volgens mij wordt een *.ost bestand 'alleen' aangemaakt bij een Exchange server (of zo). Reden is dat ik mijn 'oude' *.pst bestand wil blijven gebruiken. Het zit o.a. een omvangrijk archief in.

Vraag 1 is: kan ik tijdens het aanmaken van een bestand dit beinvloeden. Dus op en of ander manier kiezen voor een pst?
Vraag 2 is: kan ik een ost omzetten naar een pst?

George
 
Het OST (Offline Outlook Datafile) bestand is inderdaad wanneer je een Exchange Server account gebruikt maar wordt alleen aangemaakt wanneer in de Outlook client Cached Exchange mode aan staat. Dit kun je dus eventueel uitschakelen.
Je PST bestand kun je zelf koppelen via de instellingen voor bestanden in de Outlook client.

Voor de lokaties van Outlook bestanden kun je hier kijken:
http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/locating-the-outlook-data-files-HA103412630.aspx
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie...

Sorry, maar het is mij nog niet duidelijk. Zo kan ik nergens bij de instellingen in Outlook (provider is overigens Xs4all) iets van 'Cached Exchange' vinden? Dus ook niet bij 'Meer instellingen'.

PST bestand koppelen? Wat ik dus wil is dat er een pst-bestand aangemaakt wordt, zodat ik deze kan overschrijven met de 'oude' pst, waar dus voor mij belangrijke data in zit. (ik heb geprobeerd de ost simpel te renamen naar pst, maar dat werkt niet). Dus ik moet Outlook zelf een pst aan laten maken, maar hoe? Of de ost op een of andere manier omzetten naar pst?

De locaties zijn mij duidelijk..
 
Knipsel-1.JPGKnipsel-2.JPG

Ik hoop dat het bijvoegen van de jpg's goed is gegaan...

Ik kom nergens (dus ook niet via de duidelijke uitleg via jouw link) 'Cached Exchange' tegen. Kan het zijn dat dit in Outlook 2013 anders ingericht is?

Wellicht is van belang dat ik nu aan het testen ben in VMWare. Op mijn fysieke pc heb ik 2010 met een pop-account draaien. Maar mag toch niks uitmaken zou ik zeggen.
Ik ben eigenlijk aan het testen of ik wellicht beter over kan gaan van POP naar IMAP.
 
Kennelijk wordt het .OST bestand in 2013 sowieso aangemaakt wanneer je IMAP gebruikt. Bij een echt Exchange account kun je die caching uit zetten en bij jou zie ik dat inderdaad ook niet.
IMAP gebruik je wanneer je 1 en hetzelfde email account vanaf meerdere apparaten wilt gebruiken.
 
Kennelijk wordt het .OST bestand in 2013 sowieso aangemaakt wanneer je IMAP gebruikt. Bij een echt Exchange account kun je die caching uit zetten en bij jou zie ik dat inderdaad ook niet.
IMAP gebruik je wanneer je 1 en hetzelfde email account vanaf meerdere apparaten wilt gebruiken.

Ja, die indruk had ik ook. Dus het lijkt gewoon niet te kunnen. Ik ben zeker gaan windows-basher, maar dit is toch wel vervelend; je kunt je 'oude' pst dan gewoon niet meer gebruiken.
Wellicht is er nog een tooltje om de ost naar pst om te zetten. Ik zal eens wat gaan googelen. Bedankt voor je reacties....
 
Hier nog wat achtergronden over het hoe en waarom -> http://www.slipstick.com/outlook/2013/imap-accounts-outlook-2013/

Volg de instructies van Edmoor en je kunt je .pst gewoon naast je IMAP blijven gebruiken.

Bedankt voor je reactie...

Tsja, in mijn beleving is het er alleen maar ingewikkelder op geworden:

The solution? Use a .pst file for your calendar and contacts. If you have a POP3 account in your profile, set it as default and move your calendar and contacts to the folders in the pst file. You can remove the (This computer only) folders by closing Outlook, deleting the IMAP .ost file then reopening Outlook. It will create a new .ost file without the special Outlook folders.

Nou fraaie oplossing (als ik het goed begrijp) om de calender- en contactdata in een pop-account onder te brengen en de berichten in iMap...

En welke instructie van Edmoor bedoel je. Hij is toch, op grond van mijn info tot de conclusie gekomen dat er sowieso een ost aangemaakt wordt?
 
Op deze site was ik al geweest voordat ik de vraag stelde. Maar.. het woord (extensie) 'ost' komt in het hele artilkel niet voor, en daar gaat het nu juist om.... Dus daar schiet ik niet zoveel mee op....
 
Die site gaat over hoe je je eigen pst bestand weer kunt gebruiken.
 
Excuus aan beiden.... Na het verhaal nogmaals goed gelezen te hebben zag ik de instructie om bestanden te importeren in Outlook 2010. Omdat ik helemaal gefixeerd was op Outlook 2013 en 'ost', had ik hier weinig aandacht aan besteed. Importeren (inmiddels uitgevoerd) in Outlook 2013 werkt op dezelfde manier. Het ost bestand is behoorlijk gegroeid zeg maar en bevat nu bijna alle oude berichten, contacten e.d. Alleen het archief van de verzonden bestanden (merkwaardig) is niet 'meegekomen'. Ik ga nog eens kijken of dat te reapareren valt.

Nogmaals beiden bedankt voor de hulp!!
 
Dat het is opgelost is het belangrijkste :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan