Wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
373
Hallo allemaal,

Weet iemand misschien een programmaatje dat alle wachtwoorden in je computer opspoort?
Ik weet niet of dit is toegestaan op dit form. Zo niet, haal het er dan maar af.

Het programma moet gratis, legaal en als het even kan ook Nederlands zijn, maar Engels mag ook.

Alvast bedankt!

Ik herhaal nog eens: als dit niet is toegestaan haal het er dan maar af.

gast0446
 
Programma's die wachtwoorden opsporen zijn door gaans niet zo legaal ;)
 
@Phr3ak : waarom zouden die programma's illegaal zijn?

@gast0446: keyfinder is zo'n tooltje. Nadeel is het dat alleen serials opspoort van programma's die het kent.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je die programma's op een andere manier kunt gebruiken ;)
 
Als het niet gaat om gebruikerswachtwoorden maar om (bijv.) opgeslagen e-mail wachtwoorden, webpagina-wachtwoorden etc., dan kun je hier hulpmiddelen ervoor vinden. Het mooie ervan is dat je die wachtwoorden ook in een bestand kunt vastleggen voor het geval je ze ooit zou vergeten etc. Uitprinten van dat bestand kan natuurlijk ook, als je die wachtwoorden niet zichtbaar in een bestand op je pc wilt laten staan.
EDIT: Lees op die webpagina's goed de opmerkingen over false positives van anti-virusprogramma's. Bijv. AVG beschouwt zo'n beetje elke tool op die webpagina's als een bedreiging, dus moet je daarvoor eerst een uitzondering aangeven (of je anti-virusbeveiliging tijdelijk uitschakelen/deïnstalleren etc.)

Ik ken ook ook software om wachtwoorden van gebruikersaccounts te 'hacken', maar die geef ik hier op het forum niet prijs. Per slot heeft bijna elke thuisgebruiker de mogelijkheid om wachtwoorden te (opnieuw) in te stellen naar eigen smaak, óók die van andere gebruikersaccounts. Mogelijkheden die ten dienste staan zijn de pc op te starten in Veilige modus, maar het is zelfs zo dat bijna alle thuisgebruikers Administrator rechten hebben, dus hóeven dan niet eens in Veilige modus te werken om wachtwoorden opnieuw in te stellen van hun eigen gebruikersaccount of die van andere gebruikers van de pc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kwijt

Ik wil een email acount verhuizen naar een andere pc, maar ik ben een wachtwoord kwijt.

Ik ga ervoor kijken maar ik zit nu op een andere pc dus ik kijk later, maar alvast bedankt!

gast0446
 
@m@rio: Als ik de modified datum van het programma in het .zip bestand mag geloven is het programma als laatste in 2000 bijgewerkt. Als dat klopt lijkt het me niet echt courant...

Tijs.
 
En toch werkt het pakket nog steeds naar behoren en heeft het mij (zelfs in 2010) wachtwoorden bij klanten laten zien van mail accounts die om 1 of andere manier niet meer bekend waren.

Als je het niet probeerd weet je het nooit.
 
Prima, laten we jouw programma staan als alternatief voor de Nirsoft programma's. :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan