Opgelost Wake on Lan (Wol)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Hallo knappe koppen,

Wie kan mij tekst en uitleg geven over het volgende:

Ik probeer mijn PC te wekken met WOL.
Binnen mijn eigen netwerk gaat dat prima ook als de computer normaal is afgesloten dus NIET in slaapstand.
. Maar nu komt het.
Ik probeer het via internet te doen dus buiten mijn netwerk om en dan gebeurt er niets behalve als ik de computer in slaapstand zet.

Is het ook mogelijk om dit te doen als de computer gewoon is uit geschakeld?

Ik werk met W10 met de laatste updates geïnstalleerd.

GR Naj
 
Is het ook mogelijk om dit te doen als de computer gewoon is uit geschakeld?
Wake-on-LAN vereist dat de netwerkkaart van de ontvanger gedeeltelijk geactiveerd is. Dit wil zeggen dat dergelijke netwerkkaarten continu 'aan' staan en energie gebruiken. Indien de optie niet nodig is, is het beter om Wake-on-LAN in de BIOS van de computer uit te schakelen.
Nee, als de pc helemaal uit is, dus er geen spanning op staat, lukt het niet... ook niet vreemd, dan staat de netwerkkaart immers ook uit.
Als de spanning er wel op staat, maar de pc is zgn uit, dan moet de netwerkaart een lichtje geven achter op de pc dat deze nog wel aan is. Zgn uit met de aan/uit knop nog wel op de aan/stand. (Met de aan/uit knop bedoel ik degene die bij de voeding achterop de pc zit.
WOL moet imho ook in het bios aangezet worden, als dat niet standaard aan staat bij een pc.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan