Wat advies voor een "nieuwe pc" nodig (ruilen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
297
Hoi,

een vriend van mij heeft een laptop, hij is van plan zijn laptop te ruilen met iemand voor een computer. Nu heeft hij een aanbod gekregen van iemand, hij vroeg mij voor wat advies echter zijn de systeem specs wat mager en ik weet helemaal niets over de processor.

amd athlon 2 keer 64 bit 3000 ghz

4 gig intern geheugen

230 gb harddisk

HD 4850 (512MB)

Goed ik weet dat de videokaart aardig goed is, je kan er de meeste games lekker mee spelen. Echter heb ik heel eventjes wat opgezocht over de processor en ik heb gezien dat hij maar 60 euro is, dus ik denk dat die niet zo goed is.
Ik weet op dit moment nog niet hoe snel de hardeschijf is en hoe snel het werkgeheugen is, echter is de pc waar ik het over heb 6 maanden oud dus gaat het waarschijnlijk gewoon om standaard DDR2 en een 7200RPM.

Hoe goed kan je hierop gamen? Ik weet niets van de processor af en ik ben bang dat dit een bottleneck gaat worden... Wat denken jullie?
 
Is het een AMD Athlon II X4?
Dan is dit best wel een goede processor.

Wel een redelijk bescheiden harddisk.

Hoe snel is het geheugen en is de videokaart nog van een bepaald merk of van Ati Technoligies?
 
Is het een AMD Athlon II X4?
Dan is dit best wel een goede processor.

Wel een redelijk bescheiden harddisk.

Hoe snel is het geheugen en is de videokaart nog van een bepaald merk of van Ati Technoligies?

Mijn vriend wist dit zo niet (snelheid van het geheugen en merk videokaart enzo), hij zou het allemaal navragen. dus er komt nog meer informatie over de voeding en het merk enzo ervan. Maar bedankt voor je reactie over de processor!

De hardeschijf heb je gelijk in, ik heb hem ook geadviseerd om er nog een bij te halen.
 
Oké, ik wil nog wel even weten of je processor een AMD Athlon II X2, AMD Athlon II X3 of een AMD Athlon II X4 is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan