Wat bevelen jullie mij aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboymark

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Berichten
69
Hallo

Ik heb een aantal onderdelen waarvoor ik graag een moederbord, processor en voeding noding heb.

Deze computer wil ik graag gebruiken voor het spelen van games.

Wat ik heb:

- GeForce 7600GT AGP
- 2x 512mb pc3200
- Harde schijf IDE 320 gb
+ 80 gb s-ata schijf
- DVD brander
- DVD speler

Nu zoek ik een goede moederbord + processor + voeding voor het spelen voor games.

Voor een redelijke prijs

Mark
 
Laatst bewerkt:
ja welke kant wil je op ?
intel amd ?
en een buget zal ook leuk zijn voor dat iemand straks de striker extreem voor steld.
bedoel er dus mee dat het een erg duur bord is en wij niet kunnen zien wat het mag kosten.
 
Is het niet verstandiger om door te sparen voor een algehele upgrade?

Nu wil je met verouderde onderdelen een PC freubelen die nooit aan de verwachtingen zou kunnen gaan voldoen.

Wat is er met het oude moederbord gebeurd?

Overigen zou je een Asrock bord kunnen overwegen, goedkoop en redelijk goed, die zijn er nog met AGP sloten en voor DDR1 geheugen, voor Intel en AMD processoren, waar ik dan de laatste zou kiezen voor een game PC.
 
Nouja oud precies... In mijn oude pc zit ook nog een 7300 gt en die kan er best mee door hoor. Tuurlijk je moet er niet teveel geld meer aan uitgeven. Als voeding zou ik een 350 watt nemen van een goed merk @ 40 euro oid. Dan een asrock mobotje socket am2 @ 40 euro en dan een athlon 64 3500+ van 50 euro. Dan kun je nog steeds zeer goed gamen. Ik kan ut3 demo zelfs nog op medium 1024*768 spelen met 50 fps op die 7300 gt. Een 7600 gt is absoluut nog niet verouderd. Meer dan 150 euro zou ik er natuurlijk ook niet meer aan uitgeven. Koop dan binnen 2 jaar een nieuwe pc, dan zijn die onderdelen pas verouderd, nu is dat nog steeds mid range.
 
AM2 ondersteunt alleen DDR2:rolleyes:, een Athlon, al dan niet de 64 is het hoogst haalbare met DDR1.
 
Mijn moederbord is een Asus

p4p800-E
pentium 4

Mijn budget is rond 200 euro

en daar moet toch nog wel wat mee te doen zijn???

En lange pier welke processor zou jij mij aanbevelen??

PS voeding heb ik al
mvg
mark
 
Laatst bewerkt:
Indien je dit moederbord gaat gebruiken heb je geen keuze, het is een sterk verouderd socket 478 bord, daar past alleen een Intel 478 proc op.

Die zijn allang uit de productie en enkel te verkrijgen 2e hands via internet of een pc zaak die hem toevallig nog heeft.

Indien je echt wil gamen is dat natuurlijk niet echt aan te raden.

Wat dacht je van de eerdere suggestie op even door te sparen en een grotere update te doen?

Alles wat je nu koopt voor die verouderede onderdelen is eigenlijk een beetje zonde van het geld, het is 2e hands niet veel meer waard.

Anders eventueel een AMD64 socket939 3500+, een Asrock 939NF6G-VSTA o.i.d. bv.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan