wat is "zet het archiefbit uit"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
wat is "zet het archiefbit uit" als ik hier op sta staat er. "zet het archiefbit van de bron uit na de backup".
wat is archiefbit.
deze heb ik aangevinkt. wat doet het dan met mijn bron bestanden. die gebackupt moeten worden.
 
Archiefbit is een attribuut van een bestand in de rij van "Read only/System/Hidden/Archive"

Dit is een eigenschap van een bestand waarvoor zover ik weet alleen backup programma's wat mee doen. Deze kan o.a. gebruikt worden door een backup programma om te zien of een bestand gearchiveerd is of niet naar de backup. staat het vinkje aan zal het programma het bestand backuppen bij een zogeheten incremental backup en staat hij uit dan is er niets gewijzigd en hoeft hij hem niet te backuppen.

of het bitje aan of uit staat is voor de gewone (niet backuppende) gebruiker niet interressant
 
ik bergijp het niet helemaal
als het uit staat bacupt het toch ook de bestanden
wat bedoelt er dan met, dan is er niets gewijzigd en hoeft hij hem niet te backuppen
heeft de bron bestanden hier nog wat mee te maken. wat verandert het daar aan.

ow. dus als er een nieuwe map is bijgekomen /map. dat het kijkt naar het archiefbit oof die map nieuw is of nog gemackupt moet worden?

is dit da nalleen letterlijk in het backup programma. of verandert het de mappen of iets in de bron van de hoofdmap. hoofdschijf.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een vinkje wat aan of uit staat op elke map en bestand op je schijf.
word een bestand gewijzigd dan word dat bitje aan gezet.

bepaalde backup programmas (niet allemaal) maken gebruik van dat vinkje.
als het bitje aan staat zullen ze het backuppen en daarna het bitje uit zetten.
Staat het bitje niet aan dan zullen ze het niet backuppen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan