Wat moet ik kopen om mijn PC beter te maken voor games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
210
hallo,

ik heb sinds kort COD WAW, en hij loopt voor geen meter, nog niet eens op de laagste graphics en settings, dus mijn vraag is wat moet ik kopen om spellen beter te laten lopen, en het liefst ook nog op hoge settings? ik heb geen verstand van al die onderdelen, dus ik weet nog niet eens welk onderdeel. mijn settings heb ik als bijlage toegevoegd(meer info over de pc staat op internet bij modelnr.), ik heb niet echt een budget, maar het is in ieder geval niet honderden euro's.

Quintenn
 

Bijlagen

  • systeemeigenschappen.jpg
    systeemeigenschappen.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 98
en als ik die videokaart bestel, kan ik dan ook een tijdje vooruit? dat die zeg maar ook gta IV (ong. 13Gb)makkelijk aan kan enzo?ik heb namelijk een groot beeldscherm namelijk 1680 bij 1050,dus voor een b'tje kwaliteit moet ik hoge settings hebben.En is het moeilijk in je PC te zetten of is een bedrijf beter? en nog iets. ik had gezien dat mijn processor maar 2.3ghz is en dat je voor WAW zeker 3,0ghz nodig hebt, is dat dan niet ook belangrijk, of kan ik als ik die videokaart heb al goed spelen zonder lags enz.?
alvast bedankt voor het beantwoorden
Quinten

nog een ding, als ik al die videokaart koop zit ik al aardig aan me budget, en ik wil echt dat ik weer 'n tijdje vooruit kan met me pc(kwa games)
 
Laatst bewerkt:
Nee. Ik ben bang dat je er niet ver mee komt.
Maar COD gaat er veel beter op draaien. Dat wel.
Maar voor GTA4 is processor en (nieuwe) videokaart veel te zwak om hem op die resolutie op high te spelen.

Wil je dat, dan ben je echt flink wat geld kwijt. En als je nu al aan je max zit, dan gaat dat toch niet lukken. Helaas...

(wat het maximum voor jouw processor is weet ik niet: een 9600GT of HD4670 is puur een inschatting van mijn kant)

Dit is trouwens een HD4670:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...4lgl8LAE6gPdg=&orderField=prijs&orderSort=asc

Videokaart kan je zelf wel vervangen, behalve als je erg onhandig bent.
Wel moet je voor het vervangen oude software verwijderen en daarna videokaart vervangen en nieuwe software installeren.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb ik dan nodig(nieuwe onderdelen) om de nieuwste games voorlopig te kunnen spelen?
en ik zag de saphire een stuk goedkoper was, dus dan zou ik al wat meer kunnen kopen
 
Laatst bewerkt:
Wil je GTA 4 op die resolutie op redelijk high spelen, dan ben je al snel 1200 euro kwijt, ben ik bang.
:p
 
hallo,

en wat heb ik nodig als in gewoon cod waw wil spelen zonder lag op ong. 960 bij 600, en gta IV ook gewoon zonder lagging op een mischien nog iets lagere resolutie dan 960 bij 600? zodat ik gewoon weer een tijdje vooruit kan met de nieuwere games, en dat die videokaart niet over een jaar al niet meer de nieuwste games kan draaien?.
Ik wil eigenlijk gewoon dat die de komende games(jaar of 3/4) kan spelen zonder lagging en op een redelijk resolutie,mijn PC is pas een half jaar oud, dus zo slecht kan die toch niet zijn?
mijn processor: AMD athlon 64 X2 dual core processor 4400+ 2.30 Ghz
en ik weet niet of ik aan mijn max. zit want ik had een tijdje ook problemen met COD 2, en ik heb toen een tijdje aan de instellingen liggen *****n en opeens deed die het perfect.
dus mischien heeft nog iemand suggesties voor de instellingen van cod waw
quinten
 
Laatst bewerkt:
De meeste spellen zal je met die 9600GT best aardig kunnen spelen.

Maar als je 3 jaar alle spellen wilt kunnen spelen, dan moet je gewoon een Xbox360 of PS3 kopen. Bij een pc kan het ook wel, maar dan moet je een pc van 1200 euro kopen.


Maar voorlopg zet je een goede stap met een normale videokaart (die heb je namelijk niet)
 
ok, en hoelang zou het dan ong. kunnen?
en heb ik echt aan een videokaart alleen genoeg?
of lijkt het je beter om ook nog een processortje er bij te kopen?
want ik wil er echt zeker van zijn om zonder lag te kunnen spelen.
maar het kan best, als het echt alleen aan mijn videokaart ligt.
en welke zou ik dan nemen?
en is een videokaart niet alleen voor de kwaliteit, of het helpt het ook tegen laggen?
nogmaals bedankt

Quinten
 
Laatst bewerkt:
bij jou ligt het puur aan de videokaart.

Ik kan niet inschatten hoe lang je met de kaart kan doen.
Je zou de iets duurdere HD4830 kunnen overwegen. Die is beter, maar ik weet alleen niet of je voeding dat aan kan. (en of je processor dat wel trekt)

Verder zou je je geheugen kunnen vergroten. Das ook zo duur niet (15 euro voor 2x512MB) als het goed is heb je nog ruimtE)
 
hallo,

bedoel je intern geheugen of extern?
ik heb al 2gb intern, ik dacht dat al redelijk wat was, maar goed, als jij het zegt.
en hoe kan ik erachter komen of me processor en voeding het aankan?
en kan je die voeding gewoon erbij zetten?
en klopt het dat niet alle videokaarten op het moederboord passen?
en die HD videokaart kost rond de 100,= of niet?

Quinten
 
Laatst bewerkt:
en nog iets ik heb nog een pc thuis staan, en heb eens gekeken wat erin zit:
processor: AMD semptron 3000+
en en Nivdea Gefroce 6100 nforce 430
mischien nog iets wat ik nog kan gebruiken
en als laatste, als ik die videokaart koop is het dan zeker dan COD WAW niet meer lagt en dat ik gta IV kan spelen(op gewone kwaliteit(hoeft niet top))?
of moet ik ook nog een processor erbij omdat die het niet aankan

Quintenn...
 
Laatst bewerkt:
Je kan GTA4 er wel mee spelen. Zeker als je de resolutie een beetje naar beneden schroeft.
GTA4 is een beetje een uitzondering op de regel: Dat spel vraagt zo gigantisch veel van je systeem.

Maar andere spellen zal je heus wel goed kunnen draaien. Als je COD waw nu al kan spelen (al is het zo traag als wat), dan weet ik zeker dat je het straks best heel goed kan spelen.
Maar ik ben gewoon een beetje voorzichtig omdat je termen gebruikte als:

"de komende games(jaar of 3/4) kan spelen zonder lagging en op een redelijk resolutie"

Dat kan ik gewoon niet inschatten. Ik kan wel zeggen: dat kan makkelijk, maar als je dan over een halfjaar komt dat het niet kan, dan zeg je dadelijk dat ik je slecht hebt voorgelicht.

Als je er gewoon vanuit gaan dat je met een nieuwe videokaart een gigantische stap zet en een hoop spellen de komende tijd prima kan spelen: dan kan het niet tegen vallen.

Wil jij eens je kast openschroeven en kijken wat er op de sticker van je voeding staat. Het zal lijken op deze:
500wchart.JPG


Het gaat dan om merk, totaal aantal watt en hoeveel ampere bij de 12V.


Dit van belang om te weten welke videokaart je kan draaien.
 
zal ik in de loop van de middag even doen en een foto maken.
dus intern geheugen en de processor hoef ik niks aan te veranderen?

Quinten
 
zal ik in de loop van de middag even doen en een foto maken.
dus intern geheugen en de processor hoef ik niks aan te veranderen?

Quinten

Daar bereik je vrij weinig mee. Als je Vista gebruikt zou je dus wat extra geheugen kunnen plaatsen, maar dat kan altijd nog. Het gaat met name om de videokaart.
 
hallo,

de foto moet ik nog maken(volgt spoedig)
maar ik heb al 2Gb intern, is dat echt niet genoeg? of heb ik je vorige bericht verkeerd begrepen, dat je juist bedoelde dat het niet nodig is?

Quinten
 
Laatst bewerkt:
de foto

als iets onleesbaar is zeg 't maar ik heb ook alles opgeschreven

quinten
 

Bijlagen

  • voeding.jpg
    voeding.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 82
je hebt een 300 watt voeding, hiermee zul je geen top videokaarten kunnen draaien.

Denk dat je max. een 8600gt of 3650 kan hebben, daarmee speel je COD WAW al een stuk beter dan je huidige kaart maar nog niet heel goed.

Of je moet ook een nieuwe voeding kopen maar dan gaat het een beetje duur worden voor wat jij in je gedachten had.
 
hoeduur is zo'n nieuwe voeding dan?
en ik heb nog een van 350, is dat genoeg?

quintenn
 
Laatst bewerkt:
hoeduur is zo'n nieuwe voeding dan?
en ik heb nog een van 350, is dat genoeg?

quintenn

Welk merk en hoeveel Ampere op de +12V-lijn?

300W van liteon is echt heel krap:
Deze levert max 216W op de 12V-lijn: das de belangrijke lijn voor dit soort zaken.

http://i137.photobucket.com/albums/q205/batuchka/hd4670POWER.jpg
De hd4670 verbruikt max zo'n 150W.
Dus je moederbord en processor max maximaal zo'n 216-150W = 65W. En ik denk dat het meer gebruikt. Ik zou dus een betere voeding aanraden.

Maar dat is echt heel prijzig. Al snel 35 euro (bij een aanbieding), tot 50-60 euro als je het een beetje toekomstgericht wil doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan