Wat vind je van deze PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
193
Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen en ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Medion Titanium MD 8083 Intel Pentium 4
200 GB
3.0 GHz (800 MHz front side bus)
512 MB (geheugen DDR 400 MHz 64 bits dual channel memory)
videokaart ATI Radeon 9800 XXL (128MB DDR SDRAM 456bit memory interface)
DVD-ROM 16x CD-ROM 40 x
DVD/CD-Brander
Maxschrijfsnelheid: 8x DVDR 4x DVDRW
8xDVDR 4xDVDRW 24xCDR,
24xCDRW

1049 euro

Wat vinden jullie van deze? Is deze een beetje goed of niet? Ik heb nu een Pentium 4, 256MB werkgeheugen, 80GB hardeschijf, 1.8 GHz

Greetzz :thumb:
 
Vraag verhuist van diversen naar Hardware/systeem.

Volgende keer zelf een betere sectie zoeken voor je vraag :)
 
Hij is idd wel goed, zeker voor het geld maar zoals Guus als zegt, waarom een andere?>
 
Prijs/prestatieverhouding is zeer gunstig.
Alleen zijn de moederborden vaak van een mindere kwaliteit.
Daar verwacht ik persoonlijk niet zo veel van.
Zij kunnen dit zo goedkoop leveren daar zij groot kunnen inkopen.
Enne een +dvdbrandertje??? Ben ik niet zo'n liefhebber van.
 
Waarom een andere? Tja.. uhh.. deze die ik nu heb staat wel erg veel op en aangezien dat wel voor problemen heeft gezorgd komen die extra schrijfruimte goed van pas en ik vind die van de ALDI!! :eek: toch ook een stuk sneller en dan kan deze naar boven zodat mijn zus ook een betere PC heeft en internet. Heb ik daar ook geen last meer van hehe. :evil:

Maar wat is er mis met een dvd brander? Mag toch aannemen dat ik daar wat aardig wat dvds mee kan branden? Of zie ik dat verkeert? Wat kan je eigenlijk meet een dvd brander? dvds kopieren? films downloaden en dat afspelen en die branden en kijken op tv of zie ik dat ook weer verkeerd? En dat is ook 1 van de redenen dat ik hem wil.

Ik hoor het wel. :thumb:
 
En dr is ook nix mis met een dvd-brander, heel errug handig zelfs! Heel goed dat je aan je zus denkt Rambot En Jackall, volgens mij is het een +/- brander.:D
 
Geplaatst door jackall
Prijs/prestatieverhouding is zeer gunstig.
Alleen zijn de moederborden vaak van een mindere kwaliteit.

Ik denk dat Jackall hier een punt heeft. Waarschijnlijk zit hier een Asrock bordje oid in. Uitbreiden is dus niet echt een optie.... Persoonlijk vind ik het verder ook wel een grappig systeempje.


MVG.

Armand
 
Uitbreiding is ook nog niet echt wat ik wil. Als ik dat wil zou ik ieder geval een eigen PC samen stellen. Maar heb ik het geld (nog) niet voor. :(

Maar een antwoord op mijn andere vragen?:

Wat kan je eigenlijk meet een dvd brander? dvds kopieren? films downloaden en dat afspelen en die branden en kijken op tv of zie ik dat ook weer verkeerd?

Maar volgens mij kan je dan wel een film branden maar als de DVD speler het niet ondersteunt of kan iedere DVD speler een gedownloade film afspelen? En een PS2?

mZZl
 
Sorry, is inderdaad een +-brander(alleen maar gunstig).
Vergeet niet dat er géén monitor bij zit.
Wel vreemd dat ze bij een 8kanaals audio een 2 kanaals speakersetje meegeven.

Maar aan de andere kant.
Met je andere systeem kan je nog wel een tijdje mee door hier en daar wat uitbreidingen te doen zoals een dvdbrandertje(de nec1300 of 2500 is geen slechte keus, en niet duur) en in jouw geval ideaal voor het backuppen. En/of een hdtje.
Dus tja, wat is wijsheid, de keus is aan jou.
Ruim 1000 euro of een paar 100.
 
medion 8083

Beste Rambot 2040,

Mijn inziens leuke PC en erg prijsgunstig.
PC is getest door duits computerblad, waarvan je het testresultaat bij www.medion.de, onder ´testurteile´ kunt vinden. Kun je weer even je kennis van het duits ophalen. Vlgs de test is de prijs/kwaliteit verhouding zeer gunstig (kost echter wel in duitsland 100 euri minder !!!!!!!!). Als voordelen worden met name de snelheid, van DVDbrander, werking en afspelen geroemd en de beschikking over TV/radio kaart met afstandsbediening en de chipcardreaders, cfcard etc

Als minpunten wordt aangegeven, het ontbreken van floppydisk en het feit dat er door de DVDburner veel fouten gemaakt zouden worden bij het branden bij brander snelheid 8x van DVD´s. De brander blijkt een pioneer DVR-107D te zijn.
Verder zou de luchtkoeling niet bijzonder stil zijn.
Al met al wordt de PC een ´HIT´genoemd.
--------------------------------------------------------
Denk dak um ook ga halen.



:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan