Wat zijn de minium eisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greff

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2001
Berichten
341
Hoi Hoi,

Ik ben van plan om een pc bij mijn tv te zetten omdat mijn dvd speler
het begeven heeft en de video recorder ook al een bejaarden leeftijd heeft.

Nu wil ik die vervangen door een pc, maar wat zijn de minium eisen
om te hebben draaien?
Het is niet de bedoeling om er mee te gamen, dus eigenlijk een verdedelde
video/ dvd recorder

Ik ben van plan om er een twin tv kaart en een dvd brander er in te zetten
over de harde schijf kan ik altijd nog aan passen.

Ik wil hem laten draaien onder xppro
 
Als je je opgenomen filmpjes op dvd wilt zetten zou ik (en heb ik) een mpeg-2 encoding kaartje nemen ipv een tv kaart. Mijn ervaring met tv kaartjes is niet zo best, de opname software is meestal nogal onstabiel, tenminste in mijn ervaring. Een mpeg-2 kaartje is iets duurder maar maakt geen gebruik van de processor om te encoden (die heeftie nl zelf een). En laat mpeg-2 nou net het formaat zijn die dvd's gebruiken. Dan hoef je dus niet je opgenomen avi's over te zetten naar mpeg-2 met externe (dure) software. Je systeemeisen gaan dan ook meteen een hele sprong naar beneden. Ikzelf draai het op een oude athlon @ 1GHz met dat kaartje (onder linux) en dat werkt perfect.
Maar misschien hebben andere mensen hier hele goede ervaringen met mpeg-2 kaartjes en bijgeleverde software.............
 
Heb je geen 2 van mpeg-2 encoding kaartjes nodig om tv te kijken en tegelijk opnemen nodig?
 
Laatst bewerkt:
Als ik je vraag goed begrijp......
Je kan gewoon een stream bekijken terwijl je hem ook opneemt ja
 
waar moet ik op letten wat voor kaart of maakt het niet zoveel welk
merk of zo?
 
Ik kan alleen spreken over m'n eigen kaartje: een hauppage pvr-150
 
als het voldoet is het toch goed

In ieder geval bedankt
 
Om het nog leuker te maken en zoals ik het geconfigureerd heb:
Je hebt 1 pc met linux erop met je mpeg-2 kaartje. Deze broadcast de mpeg-2 stream over het locale netwerk met netcat. Ik heb apache en php op die linux comp om een web-based frontend te hebben om van zender te wisselen. Alle compu's op het locale netwerk kunnen met videolan de stream bekijken en opnemen. Het enige jammere eraan is dat je maar 1 zender tegelijkertijd kan streamen, voor de rest is het wel geinig vin ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan