Webfrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
130
L.S.
Mijn vraag is hoe ik een webformulier kan maken maar als het formulier is ingevuld moet het in een tabel in Access komen waar iemand anders met de data aan de slag kan. Ik heb al proberen te werken met een data access pagina maar dan zijn alle records zichtbaar. Terwijl ik alleen wil toevoegen en geen records wil in zien.

Inzien en wijzgen mag alleen met de db open.

Iemand enig iedee?
 
Met welke Access versie werk je? Niet dat ik verwacht dat je met de nieuwste versie veel opschiet, omdat de webformulieren daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn; die zijn meer opgezet voor Sharepoint implementatie. Je kunt dus beter een normaal webformulier bouwen en daar je Access database met een ADODB connectie aan te hangen.
 
Access2003

Hey,
Ik werk met Access 2003 i.v.m. beveiliging op gebruikersniveau. Hoe bedoel je met die conectie? Ben erg benieuwd naar je iedee.
 
Je kunt zo'n beetje in elk programma wel een webpagina schrijven. In ASP bijvoorbeeld kun je met een scriptje een connectie maken met een db:
Code:
<% 
   Dim dcnDB		'as ADODB.Connection
   Dim strDataBase 	'as String

'Zet de landcode op NL voor datumnotatie etc.
   session.LCID=1043

'HTML bufferen, moet voor de <HTML> tag.
   Response.Buffer = True

'database verbinding openen
   strDatabase = "DRIVER={SQL Server};SERVER=SR03;UID=General;PWD=Password;DATABASE=Scripts"
   Set dcnDB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
   dcnDB.ConnectionString = strDatabase
   dcnDB.Open 
%>
En in een tweede pagina roep je het eerste script aan:

Code:
<% 
'Option Explicit 
%>
<!-- #INCLUDE file="db_scripts.asp" -->
<%

Vervolgens kun je met een normale SQL statement gegevens ophalen/muteren in de db.

Code:
   strSQL="INSERT INTO tKwalificatie (ProjectID_KWA,Kwalificatie) VALUES ('" & sProjectID & "','')"
   dcnDB.Execute strSQL
Dit is maar een willekeurig voorbeeld; het gaat er om dat je ziet hoe je vanuit een webpagina een sessie (connection) met een database kunt maken. Access is in jouw geval dus alleen de container van de data, verder niks. Er zijn uiteraard tig andere oplossingen te vinden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan