Webmail koppelen Cloud Microsoft 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra28

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2020
Berichten
57
Hi,

Ik zou graag werken in de cloud met Microsoft 365, maar als ik wil inloggen met mijn webmail lukt dat niet.
Ik heb geprobeerd vanuit mijn privé e-mail adres in de cloud te gaan en daar naar instellingen te gaan, zoals veel op internet staat beschreven, maar deze kan ik nergens vinden?

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt!
 
Ik heb een webmail via mijn domein, deze heb ik ondertussen kunnen koppelen aan mijn Outlook op mijn laptop, daar ging de vorige vraag over. Nu wil ik ook online in outlook bij mijn mailbox komen, mijn agenda e.d., maar als ik via online microsoft probeer in te loggen met mijn mailadres van MijnDomein lukt dat dus niet.
 
Laten we even de juiste terminologie gebruiken om verwarring te voorkomen:
Een webmail kan je niet koppelen, een webmail is, zoals ik eerder uitlegde, niets anders dan een mailprogramma die je ook op je computer aantreft, maar dan in een jasje van een website en vaak enkel bedoeld voor bij een reeks mailboxen bij een bepaalde hosting. Dat is waar je tegenaan loopt.

Je bedoelt dat in jouw voorbeeld dat je jouw mailbox van MijnDomein hebt gekoppeld aan Outlook op je laptop, via bijvoorbeeld IMAP (aanrader) of POP (afrader). Maar waarom gebruik je dan de webmail terwijl je alles prima op je laptop binnen kan krijgen? In Outlook kan je prima de mailboxen van MijnDomein koppelen, en ook je Microsoft 365 mailadres. Als je niet achter je laptop zit, dan ben je toegewezen op twee verschillende webmails: MijnDomein en de webmail van Outlook 365. Voor het gemak kan je dit ook aan je telefoon koppelen. Dan krijg je overal je mail, waar je maar internet hebt.

Ik hoop dat dit alles duidelijk maakt.
 
maar als ik via online microsoft probeer in te loggen met mijn mailadres van MijnDomein lukt dat dus niet.
Nee natuurlijk lukt dat niet..... Sowieso moet je bij je Outlook webmail inloggen met je Outlook account. Daarnaast is een webmail client gekoppeld aan het email adres van je provider. Dus, als je net als ik, een Outlook account hebt én een Gmail account, dan kun je die vanuit twee aparte browser vensters benaderen. Net zo goed als dat je in je webmail van Gmail geen Outlook kan toevoegen, en wel op de lokale applicatie.

Ik zou graag werken in de cloud met Microsoft 365, maar als ik wil inloggen met mijn webmail lukt dat niet.
Log dus in met het juiste account in je Outlook webomgeving, en van daaruit kun je alle Microsoft programma's online benaderen, of werk op je lokale computer waarbij je in Outlook dus de mogelijkheid hebt om meerdere accounts toe te voegen.
 
Oke dat is inderdaad duidelijk. Maar kan ik nu ook nog ergens mijn bestanden waarmee ik werk opslaan in de cloud, los van een mailbox. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken
 
Bij Microsoft 365 heb je toch de cloud van OneDrive? Ikzelf heb ook Microsoft 365, en ik heb 1 TB ruimte per gebruiker, en ik kan uit mijn hoofd iets van vier gebruikers toevoegen.
 
Zoals ik al zei: vanuit je Outlook webomgeving heb je een knop waarmee je alle online versies van de suite kan openen. Dus óók Onedrive :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan