webpagina wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackwater

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2013
Berichten
19
mensen.,

Ik heb onlangs een webserver geinstalleerd en nou kan ik het programma benaderen op de ubuntu machine maar zodra ik de webpagina wil benaderen op een windows computer worden de plaatjes niet weergegeven van de webpagina.

iemand een idee hoe dit kan?

Groet Piet,
 
Draait de webserver op de Ubuntu machine? In dat geval: mogelijk link je met een absoluut path naar de plaatjes.
 
ik heb chamilo geinstalleerd op een ubuntu machine. dat programma kan je gewoon gratis downloaden van internet dus die plaatjes zijn gewoon van het programma zelf maar zodra je met een windows machine de webpagina benaderd en je eigenlijk gewoon op de startpagina terechtkomt laat hij geen plaatjes zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat de plaatjes er als een vakje met rood kruisje staan in Internet Explorer.
Indien ja, rechtsklik eens op zo'n vakje en kies Eigenschappen. Je zou dan moeten kunnen zien hoe het bedoelde plaatje gelinkt is. Hopelijk kun je daar dan ook uithalen of het verhaal van ReneDirks klopt of niet.

Tijs.
 
oke, ik snap wat jij bedoeld, ik zie ook het hele path staan waar die naar toe verwijst, maar wat bedoeld Renedirks dan precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
staat er ./img/blah.jpg of bijvoorbeeld file://dva/mnt/blah.jpg (sorry, ik zit niet zo in de Linux, dus dat laatste path zal technisch niet kloppen)
 
Localhost (127.0.0.1) betekent dat het alleen op die lokale pc werkt. Je kunt beter met relatieve paden werken
 
oke, en hoe stel ik dat in dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
yes het is gelukt, You are the best!

ik snapte eerst niet wat je bedoelde maar met logisch nadenken kom je al een heel end.

thnx
 
Graag de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Verder ook namens mij: Graag gedaan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan