Opgelost Website maken met wordpress en testen zonder dat hij al zichtbaar is

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,
Ik wil een relatief simpele website gaan maken in WP. Deze wil ik echter remote kunnen testen en bekijken zonder dat bezoekers hem al zien. Ik had voor de bezoekers een indextemp.html gemaakt en een 301 omleiding gemaakt die verwees naar de indextemp.html, in de hoop dat ik dan, als de site klaar zou zijn, de omleiding kon verwijderen.
Het was dan de bedoeling dat ik zelf via de url + index.html of index.php de site kon bekijken en testen. Maar dit lukt me niet echt. (ben trouwens ook een absolute beginner met WP :oops: )
Zodra ik een template probeer te installeren, kan ik er niet alleen zelf niet bij via een url, maar krijgen bezoekers ook een 404 te zien.

Is er een manier om de bezoekers nog steeds naar de tijdelijke indextemp te laten gaan (daar staat in ieder geval een werkende pagina), terwijl ik aan de "echte" site kan werken en die ook kan bereiken?
 
Als je hem wilt testen, dan installeer je lokaal op je computer toch een webserver?
Met XAMPP is dat eenvoudig te doen.

Anderzijds kan je ook een subdomein aanmaken zoals https://test.ditismijndomein.nl en daar de boel op uittesten.
In de tussentijd zet je op https://www.ditismijndomein.nl een simpele pagina neer met: "Binnenkort gaan we open......."

En als je van je test-subdomein naar je 'live' site gaat, dan heb je hier een migratieplan.

Ik heb zelf geen Wordpress maar mijn flow in de simpelheid is:
- Ontwikkelen op mijn eigen PC op een www.website.test domein (lees je even in over het hostsbestand, om deze domein lokaal aan te maken)
- Als alles werkt, dan test ik het op dezelfde server uit waar mijn site op draait, maar die is dan bereikbaar op een goedkoop domeintje. (.me.uk in mijn geval)
- En als daar alles perfect werkt, dan gaat alles over naar de 'live' site.
 
Lokaal installeren of via een stagingserver voorbereiden. Daarnaast zijn er ook maintenance plugins voor WordPress die aan de reguliere bezoekers een andere pagina laten zien dan de beheerder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Lokaal of staging klinkt tegenstrijdig in het OTAP-principe. 😉

O= Ontwikkeling (lokaal)
T = Testen (kan ook lokaal)
A = Acceptatie (ook Staging genoemd)
P = Productie

Staging test je altijd uit op dezelfde server, of exact dezelfde setup als waar je productiesite op draait. (geen andere MySQL/MariaDB, PHP-versie etc).
 
Ben het Aar eens. Zo doe ik het namelijk ook altijd.
Als dan de migratie begint, heb ik daar een mooie tool voor. Die neemt alles over zoals het is; ook wachtwoorden en inlognamen worden meegenomen. Super handig.
 
Ben het Aar eens. Zo doe ik het namelijk ook altijd.
Als dan de migratie begint, heb ik daar een mooie tool voor. Die neemt alles over zoals het is; ook wachtwoorden en inlognamen worden meegenomen. Super handig.
En vergeet niet, als je alles vanaf een test-(sub)domein migreert, om de URL's en verwijzingen aan te passen. Dat kan met deze tool:
 
Bedankt allemaal. Ik ga ermee aan de slag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Ja, voor Wordpress moet je (helaas) veiligheidsmaatregelen nemen. Vooral omdat veel plugins en theme's lek zijn.
 
Het is uiteindelijk gelukt. Omdat het een relatief eenvoudige site betrof met uitsluitend informatie, dus zonder logins, CSM of wat dan ook, heb ik hem eerst gemaakt met WP en daarna geconverteerd naar HTML/CSS en WP weer uitgeschakeld.
Iedereen bedankt voor het mneedenken!
 
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, om hem statisch te maken. Onderhouden is alleen wat lastiger.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan