• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

week nr met automatische datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In B2 staat nog steeds
Code:
=Factuur_filter!B8;Factuur_filter!C8;Factuur_filter!D8

Het factuurnummer zal alleen opgehoogd worden als je het bestand eerst opslaat in de juiste map en met de naam test factuur* en afsluit en vervolgens weer opent.
ipv
Code:
Sheets(2).Range("Factuur!C17").Value = Format(counter, "2020001") + 1
Code:
Sheets("Factuur").Range("C17").Value = Format(counter + 1, "2020000")
 
Of:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Sheets(2).Range("Factuur!C17").Value = Format(CreateObject("scripting.filesystemobject") _
       .getfolder(Environ("userprofile") & "\Desktop\test factuur\").Files.Count + 1, "2020000")

End Sub
 
verschillende dingen geprobeerd maar hij blijft op 2020001 haken en dan doet ie niks meer.

Moet in deze code;
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(2).Range("Factuur!C17").Value = Format(CreateObject("scripting.filesystemobject") _
.getfolder(Environ("userprofile") & "\Desktop\test factuur").Files.Count + 1, "2020000")

End Sub

misschien userprofile verranderen in C:\mbcli\ ?
 
Environ("userprofile") kan je vervangen, maar als Environ("userprofile") "C:\Users\mbcli" is, kan het gewoon staan blijven.

Hoeveel bestanden staan er in die map "Test Factuur"?
 
er staan 4 bestanden in de map "test factuur"
test factuur
test factuur1
test factuur2
test factuur3

nu blijft het factuur nr op alle bladen 2020003

als ik test factuur doe dan doe ik opslaan als, map test factuur, en naam test factuur1.
zo heb ik het getest.
 
Nog al wiedes.
De eersten die er al staan moet je even handmatig doen.
De eerstvolgende factuur krijgt het oplopende nummer pas mee.
 
hij blijft met 2 voor lopen op de aantal die in de map zitten.

ook als ik later in een factuur kom verspringt hij naar het laatste factuur ( best logisch maar is dit te voorkomen?)
 
Ik begrijp niet veel van je schrijven.

Sla de factuurbestanden op als .xlsx, dan kunnen de factuurnummers niet ophogen als je die even wilt inzien.
Voor de rest, zoals ik omschreef.

Je opent je sjabloon factuur met de code en het factuurnummer wordt het aantal bestanden in die map +1.

Ps. Zitten er toevallig twee verborgen bestanden in?
 
Laatst bewerkt:
Dat was de gouden tip!!:thumb:

Sjabloon opslaan als bestand met macros en niet in de zelfde map.
elke x de factuur sjabloon opslaan als excl werkmap en in de legen map, dan telt hij correct op.

Nu heb ik onder tussen ook een code gevonden om het filter automatisch te vernieuwen dat werkt ook perfect.(was er niet naar op zoek maar door veel te gaan lezen kwam ik het tegen:))

Nu loop ik nog tegen ik denk wat kleine dingen aan:

1) Als ik de rittenlijst invul, en dan op tabblad "factuur_filter" ga en filteren op "opdrachtgever 2" mist in cell A9 de datum omdat die het zelfde is als cell A8. kan elke cell een datum krijgen?

2) Wanneer het filter op "opdrachtgever 2" staat en ik terug ga naar tabblad factuur kloppen de datums en tijden op het factuur niet meer dat blijft op die ene cel staan.
hoe ken ik dat verhelpen dat "datum, klant, kenteken,chauffeur, en uren bij elkaar blijven in de rij?

ik heb het sjabloon met data toe gevoegd zouden jullie is kunnen kijken. We zijn nu goed op weg naar het eind resultaat veel dank daar voor.:thumb:
 

Bijlagen

  • factuur sjabloon.xlsm
    65 KB · Weergaven: 12
1) Je kan in de lay-out van de draaitabel aangeven dat alle gegevens herhaald moeten worden.
2) begrijp ik niet. Je factureert aan een klant en filtert op een opdrachtgever.

Zo gaat het vast allemaal wel een stukje beter. Zijn wel hele basale Excel formules.
 

Bijlagen

  • factuur sjabloon.xlsm
    63,6 KB · Weergaven: 24
Top dit is wat ik bedoelde :thumb:

Ik had wel de =ALS functie geprobeerd met youtube filmpje maar zal toch ergens fout gegaan zijn.
ik zal de code is gaan bestuderen.

Bedankt voor het helpen hier mee(Y)
 
Ik ben wat gaan oefenen met dat vba en nu lukt dat vrij aardig.
ik heb een opslaan knop gemaakt en hij werkt ook nog:p
wat doet de knop:

Factuur in pdf opslaan met bestand naam als factuur nr. in de facturen map.
factuur in excel opslaan ook onder het factuur nr. in de facturen map.
tabblad rittenlijst opslaan als pdf in de map rittenlijst.

dit werkt allemaal alleen nu zou ik bij de facturen de naam "Factuur:[nr]" willen hebben en bij de rittenlijst "rittenlijst:[factuur nr]"

Deze codes gebruik ik er voor:

RITTENLIJST:
Code:
Sub pdfopslaan()
'
' pdfopslaan Macro
'

'
    Sheets("Rittelijst").Select
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "C:\Users\melvin\Desktop\bedrijf\Ritlijsten\Ritlijsten 2020\[COLOR="#FF0000"]Ritlijst (Factuur!C17)[/COLOR].xlsx" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
End Sub

Factuurpdf:
Code:
Sub PDF()
Dim FacName As String
FacName = ActiveSheet.Range("C17").Value
If Dir("C:\Users\melvin\Desktop\bedrijf\Factuur\Facturen 2020\PDF facturen" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\melvin\Desktop\bedrijf\Factuur\Facturen 2020\PDF facturen\" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub

factuur excel:
Code:
Sub SlaOp()
    Application.DisplayAlerts = False
    ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\melvin\Desktop\bedrijf\Factuur\Facturen 2020\Excel facturen" & Range("c17").Value & ".xlsx", FileFormat:=51
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan