• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave draaitabel naast elkaar ipv onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickbakkenes

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
58
Ik wil graag de waarden van een draaitabel niet onder elkaar, maar naast elkaar.

Zie bijlage voor mijn voorbeeld.

Het aantal kolommen zal niet meer dan 6 zijn.
 

Bijlagen

  • HELPMIJ.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 408
zet huisnummer es in je kolomlabels maar ook in je waarden.

helpt dit om te bekomen wat je wil?

groeten,
spiesse
 
Met één draaitabel kan dit niet, met twee draaitabellen en een paar formules zal het wel lukken. Alternatief is één draaitabel met key en huisnummer in de rijlabels, en dan een stukje vba om de huisnummers per key te "transponeren".
 
rick,

de oplossing van Spiesse, maar nu in het bestand....
 

Bijlagen

  • HELPMIJ (hs).xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 351
De oplossing van Spiesse staat er toch echt Rick, het is alleen niet wat jij wilt.
Bij nader inzien kan het toch met één draaitabel. Van je gegevens een tabel gemaakt en een kolom toegevoegd.
Je gegevens moeten wel gesorteerd staan.
 

Bijlagen

  • HELPMIJ (2).xlsx
    14 KB · Weergaven: 446
@Frans,

knap!
 
Kan de formule ook werken als de gegevens geen tabel zijn? Nu staat er in de formule @KEY, maar kan dit ook anders?
 
Ja. Verwijder de tabel: Hulpmiddelen > Converetren naar bereik. Of probeer eens wat: ga naar je oorsponkelijke bestand en bouw daar de formule opnieuw op.
Waarom zou je geen tabel willen gebruiken?
 
Het lijkt erop dat ik "KEY kan vervangen door a:a

En KEY moet gesorteerd staan toch van groot naar klein?

Als dit klopt dan is mijn vraag beantwoord.

Thanks
 
Ja, als je je maar realiseert dat [@key] heel wat anders is dan [key]. En dat [key] heel wat anders is dan a:a
Vwb die sortering: probeer!

Wat zijn je overwegingen om geen tabel te gebruiken? Ik leer ook graag bij.
 
Laatst bewerkt:
geen idee...wilde gewoon de formule ook begrijpen zonder tabel....

Thanks voor de hulp
 
graag ga ik hier even op verder... mss een vraag die veel van onzen zich mss hebben afgevraagd:

kan je tekst als resultaat in een draaitabel zien?

groeten
spiesse
 
Nee.
Een mogelijke workaround: maak dezelfde pivot nog een keer met alleen de rijlabels; zet rechts hiervan formules die tekst neerzetten obv de waarde in de oorspronkelijke draaitabel. Gebruik hierbij de functie draaitabel.ophalen. Met een derde draaitabel kun je ook kolomlabels verwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan