Opgelost Weergave van foto's lukt niet?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Beste Lezer.
Daar waar ik normaal gesproken foto's zie krijg ik dit nu niet meer voor elkaar. Bij eigenschappen staat dat Irfanview deze zou moeten weergeven. Als ik Irvanview open en dan doorklik naar de map waarin de foto's zitten dan krijg ik ze wel te zien. Bij de geopende map staat hij bij --- weergeven --- op normale pictogrammen. Ik zit nu naar allemaal poesjes te kijken en die staan er hier echt niet op. Hoe kan dit en los ik dit op?
Groeten, Dump.Helpmij.jpg
 
Heeft het iets met OneDrive te maken?
Worden foto’s ‘buiten’ OneDrive wel goed getoond?
 
Lijkt er inderdaad op dat de map (nog) niet is gesynchroniseerd met OneDrive. Je kunt dat ook zelf checken door bij Eigenschappen te kijken of de grootte 0kb is.
 
Ga naar Beeld > Opties (rechts) > Map en zoekopties > Weergave > Bestandspictogram op miniaturen weergeven aanvinken
 
Hoi Allen.

Helpmij 2.jpgIk vraag mij af wat het met onedrive te maken heeft. In principe sla ik alle foto's in de documenten op. Kan iemand mij dat uitleggen? Is dit soms het logo van onedrive? Bovendien is er een groen vinkje wat suggereert dat hij gesynchroniseerd zou zijn.

En Senso. Zoals je ziet heb ik de optie die jij aangeeft niet. Zie de screen. Gek genoeg heb ik dit probleem nooit gehad en ik kom het nu pas weer tegen omdat het seizoen weer begonnen is. Afgelopen winter heb ik alles nog nagelopen/aangepast en toen was alles nog goed.

Groetjes.
 
We denken te zien dat de foto’s in een submap zitten die gedeeld wordt door OneDrive. En inderdaad dat pijltje (sync-status).
 
Voor de tip van senso moet je klikken op de drie bolletjes naast ‘weergeven’. Dan onderaan ‘opties’, dan 2e tabblad ‘weergave’.
 
Dat 'poesje' is de icoon van IrfanView. Die koppeling geef je zelf aan.

Toets > Win-toets + R = Uitvoeren = Run
en plak in het vak
%windir%\system32\control.exe folders
enter
Tabblad > Weeergave >
Altijd pictogramman weergeven, nooit minaturen mag niet aangevinkt staan
Bestandspictogram op miniaturen weergeven wel aanvinken
 
Sta ik op je zwarte lijst, omdat je niks doet met mijn tip? In dat geval: succes verder. Ik heb namelijk hetzelfde bij de hand gehad (OneDrive bestanden wél zichtbaar met ‘officiële’ grootte, maar omdat de schijf niet gesynchroniseerd was, de feitelijke grootte 0kb). Handmatig middels de website van OneDrive de foto’s downloaden lost het probleem dan op. Succes dus verder!
 
Hoi Octafish.

Ik vind het geweldig dat er mensen met kennis van zaken zijn (zoals jij dus) die ons soort mensen met computer problemen wil helpen. Maar zo help ik al 2 dagen mensen met (o.a. nieuwe) tenten opzetten, die dat niet kunnen/snappen, en heb dan aan het einde van de dag het end in de bek en loop dan niet alle tips meer na. Ik ben geen 20 meer.

Daarnaast gebruik in onedrive hooguit 2x per jaar voor het controleren van deze foto's (en documenten) en eerlijk gezegd moet ik zelfs weer opzoeken met welke mail dat is. Dus ja, het kan zijn dat jou tip niet als eerste wordt meegenomen maar dat ik dan eerst kies voor de andere "makkelijkere" opties die mij geboden worden. Sorry, maar voel je niet gepasseerd. Maar om nu gelijk te zeggen dat ik je op een zwarte lijst zou zetten gaat me wel wat ver!

Omdat de tip van Senso m.b.t. de miniaturen en pictogrammen al goed stond, zoals hij had voorgesteld, en alles dus bij het oude bleef besloot ik tot de makkelijkste optie. Probeer is een herstelpunt...... Ik heb een herstelpunt teruggezet van 6 dagen geleden. Daar waar dit normaal gesproken binnen no time klaar is deed hij er nu ontzettend lang over. Er stond nu bij dat hij het register aan het repareren was. En zo waar. Alles werkt nu weer als vanouds. Alle foto's werden gelijk getoond. Er zat ergen dus een foutje blijkbaar.

Neemt echt niet weg dat ik waardeer dat je helpt maar heb geduld. Er zijn soms andere redenen waarom ik of men niet gelijk reageert.

Bij deze dus aan allen voor de geboden hulp. Groetjes Dump.
 
Ja, prima dat je aan een herstelpunt hebt gedacht.👍
 
Haha. Het kan zo eenvoudig zijn. Maar door de hulp kom je ook op andere gedachten. Nogmaals dank.
 
Maar om nu gelijk te zeggen dat ik je op een zwarte lijst zou zetten gaat me wel wat ver!
Mij ook :). Was meer een grapje, al schijnt er iemand te zijn die dat gedaan heeft na een (in zijn ogen) onwelvoegelijk antwoord. Fijn dat het herstelpunt heeft geholpen! Zelf heb ik OneDrive van de computer afgegooid, want mijn OneDrive is groter dan de HD in de computer, en dat komt dus. Ooit goed met synchroniseren. Levert meer ellende dan plezier op :).
 
(@dump wil je deze vraag op “opgelost” zetten?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan