wel LAN geen WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPM1968

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2015
Berichten
8
Hallo allemaal.
Na het verwijderen van McAfee (geheel volgens voorgeschreven procedure) en de pc erna herstart te hebben is sinds een paar uur bij mij nu de internetverbinding niet meer mogelijk via WIFI. Eerst was het via LAN ook nog onmogelijk(kabel), maar dat werkt nu weer.
Ik heb Windows 8.1 Zie in mijn netwerklijst ook helemaal geen netwerken beschikbaar.
Ik denk dat ik alles al geprobeerd heb (tenminste, wat ik kan verzinnen en gevonden heb). Via Windows Probleemoplosser getracht te herstellen, die vindt wel het probleem, maar kan het niet oplossen. Drivers geüpdate voor de WIFI adapter, adapter verwijderd en herstart. Firewall uit (en weer aan). Niets lijkt te helpen. Beetje met de handen in het haar.
Dus HelpMij, please.

Maurice
 
Laatst bewerkt:
Welke laptop heb je precies en heeft deze laptop ook een knopje of FN-toetscombinatie om de WiFi in- en uit te schakelen?
 
Hoi. Het is een Acer E5-511. Deze heeft geen knopje of functietoets voor Wifi. Ik heb nog wel gevonden dat "ip-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden".
 
je hebt gelijk. ik heb hem gevonden. Maar als ik dat doe gaat ie alleen in en uit vliegtuigstand. De Wifi stond dus aan.
 
de netwerkadapter is overigens een Atheros Qualcomm AR956X. Voor het geval dat nog van belang mocht zijn. Als ik bij de eigenschappen kijkt zegt windows dat het aparaat correct werkt. Drivers zijn up to date. Maar die "IP-protocol melding" is er nog steeds. :/
 
  • Herstart je router en wacht 10 minuten
  • Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)
 
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

    minitoolbox.png

  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.



Download en installeer ConEmu

Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje
 
en de ping log... maar ik heb natuurlijk wel verbinding via bekabeld LAN


Pinging google.nl [173.194.65.94] with 32 bytes of data:
Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=12ms TTL=50
Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=12ms TTL=50
Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=12ms TTL=50
Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=11ms TTL=50

Ping statistics for 173.194.65.94:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 12ms, Average = 11ms
 
zonder LAN is het:

Ping request could not find host google.nl. Please check the name and try again.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan