Welk os is geschikt voor mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koploper

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
75
Beste mensen,

Welk besturingssysteem is goed voor mijn pc? (windows xp draait niet lekker)

Specs:

900 mhz Intel Celeron
640 mb ram (als ik het heb uitgebreid van 256mb (wat ik ook ga doen))
6 gb HD
P6VXA moederbord met USB boot

Graag geen linux want op dat systeem werkt mijn wifi adapter driver niet!

Eduard :D
 
Blijft toch XP of een linux variant, mogelijk dat we in de linux sectie je kunnen helpen met je adapter.
 
Ja daar doe je met die specificaties niet heel veel aan (al zal de 640 mb helpen) je kunt natuurlijk terug stappen naar windows 2000 of zelfs 98SE maar dat is helemaal oud spul. dan kun je nog beter een linux variant gebruiken
 
Met deze specs wel (al moet je dat zien tegen de oude situatie en niet vergelijken met de snelheid van een recenter systeem)
 
Met jouw PC kun je het beste Puppy Linux nemen, is erg licht maar wel slim, wifi kan hij ook probleemloos aan is mijn ervaring.
 
@koploper : de vraag welk OS voor jou handig is, is al ruimschoots beantwoord denk ik. Reden dat ik toch iets in je vraag post is het volgende :
ik vermoed dat je voor € 50,-- een tweedehands machine op de kop kan tikken die veel beter is dan wat je nu hebt en wanneer je (ergens iets in de buurt van) €250,-- op tafel zou gooien, dan zou het verschil te vergelijken zijn met de overstap van een Toyota Aygo naar een BMW320i.
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar het lijkt mij dat een bedrag van € 250,-- toch binnen redelijke tijd te 'vergaren' moet zijn? Dan zijn wat OS en games betreft ál je problemen in één keer opgelost, want met zo'n bedrag koop je een tweedehandsje die games, uitgebracht tot zeker 2009, probleemloos aankan.

Ik weet het, om dit antwoord heb je niet gevraagd, maar ik wilde het toch even onder je aandacht brengen.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

De vraag is inderdaad ruimschoots opgelost, wat ik ga doen: eerst extra ram installeren en dan kijken of xp beter draait en als dat tegenvalt neem ik Puppylinux!

Hartelijk bedankt allemaal! :d

@gast0225

Bedankt voor de tip! Mijn portemonnee: 14 jaar en ik krijg 7,50 zakgeld per week, heb net eerste pc gebouwd (die ik beschreef) en ben nieuw op helpmij.nl! :thumb:

Eduard
 
6,5 week sparen en je hebt een dijk van een tweedehandsje................. ;) :D
 
6,5 week sparen en je hebt een dijk van een tweedehandsje................. ;) :D

Sterker nog, als je op helpmij hulp vraagt bij het zoeken denk ik dat er genoeg hardware mensen die het een sport zullen vinden om je erbij te helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan