Welk RAM geheugen bij dit moederbord?

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
254
Goedemorgen,

Ben een Game PC aan het samen stellen waar een ASUS ROG B650E-F moederbord in komt en een AMD RYZEN 7 7800X3D CPU. Ik kom er maar niet uit welk RAM geheugen hierbij zou passen. Ik heb een YouTube filmpje gezien waar een RAM snelheid van 6000Mhz wordt geadviseerd bij de genoemde CPU maar een Cas Latency wordt daar niet bij vermeld. Typ ik het moederbord in bij Google dan kom ik terecht bij Kingston of Crucial waar op beide sites een andere snelheid (5600) als hierboven wordt aangeraden? Ik vraag me af wat waar is. Als ik de QVL-lijst op de ASUS website RAM snelheid 6000Mhz selecteer heb ik drie keuzes (zie plaatje)
Graag hulp met de geboden keuzes en bevestiging dat dit de juiste snelheid zou zijn. Ik begrijp dat ik een CL van 36 of lager moet hebben maar welke is nou handig bij genoemde combi? De PC gaat vnl gebruikt worden om te gamen, muziek te luisteren en via HDMI films te kijken op mijn Smart tv. Overklokken zit niet id planning.

Schermafbeelding 2023-12-28 om 11.02.30.png
 
Ik begrijp hieruit dat max 5200MT/s voor het RAM de beste snelheid zou zijn en niet 6000? En welke CL kan ik dan het beste nemen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan