Welk type geheugen kan ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleppie

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Berichten
7
Ik zit er aan te denken om mijn geheugen van 512 mb naar 1024 mb te upgraden, maar ik weet niet of ik zomaar elk geheugen kan gebruiken.
Ik heb momenteel : 2 X 256 Mb ddr sdram pc 2100 (133 Mhz)
en ik wil upgraden met 2 X 512 Mb pc 2700 of 3200 ddr sdram .

Kan iemand mij vertellen of dit kan en/of welke aanpassingen zijn er eventueel verder nog nodig (grotere koeling oid?)
 
Laatst bewerkt:
Eerst moet je effe kijken of je moederbord wel 1024 mb ondersteund.Wanneer je het geheugen vergroot hoef je geen extra koeling te hebben.
Geef anders je naam en type moederbord door dan kijken we effe mee.
Wanneer je zeg maar die pc 2700 of 3200 erin zet en je moederbord ondersteund aleen 2100 dan werken die 2700 en 3200 maar voor 2100.

Weet je de naam en type niet kun je dat zien met het gratis progje everest home edition
 
Laatst bewerkt:
Tevens kijken of je moederbord wel PC3200(400mhz) geheugen aan kan.
 
Dit zijn de eigenschappen van mijn moederbord, maar hoe kom ik er dan achter of hij 400 Mhz aan kan?



: Moederbordeigenschappen

Moederbordnaam MSI MS-6701

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4266 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbord Chipset SiS648
 
hij is niet van de aldi, maar wel van medion (wordt nl ook door mediamarkt verkocht)
 
geen idee , waar kan ik dat vinden ( het is een pc van microstar)
 
Geplaatst door Fleppie
geen idee , waar kan ik dat vinden ( het is een pc van microstar)
MSI=Microstar.:)
Als ik op MS-6701 ga zoeken, dan kom ik op MD8008 uit. Het zal vast wel ergens op de pc kast staan of in de handleiding van de pc.
Heb je er geen handleiding voor het moederbord bij gehad?
 
In de handleiding kan ik niets bruikbaars vinden (deze is volgens mij algemeen voor alle medion pc's).

En ik kan er verder niet echt achter komen welk moederbord het is. Achter op de pc staat niets en ik kom op internet niet verder dan dat het waarschijnlijk een ms-6585 is.

Maar hoe kan ik er nou achter komen of het zinvol is om pc3200 geheugenbankjes aan te schaffen, of kan ik die zomaar erin plaatsen ( want ik ben er inmiddels achter dan pc3200 goedkoper is dan 2100....)

en crash: waar heb jij gezocht, want ik kom md8008 nergens tegen
 
Laatst bewerkt:
Ik kan ook zo ff niet vinden of PC3200 ondersteund wordt door jou moederbord.:(
Het is zonde als je iets aanschaft wat niet herkend wordt.

PS, ik heb gezocht op "MS-6701 manual".
Toen kwam ik hier uit:
http://www.knietzsch.de/radio-tv-world/computer/pc_md8008.htm

Hier staat dat je iets van PC2700(333mhz) geheugen kan hebben, maar het is me niet echt duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
in iedergeval bedankt voor de moeite en ik denk dat ik mn pc dan maar naar de winkel breng en dan mogen hun extra geheugen plaatsen....ik ben er dan zeker van dat ik een werkend systeem terug krijg en en dat ik dus het goede geheugen heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan