• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke functie gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
4
Ik moet een oefening maken zoals op de afbeelding.
Het is de bedoeling dat je de steden invult bij het traject gescheiden door een -
Daarna komen de steden onderaan in de tabel en wordt er berekend wat de onderlinge afstand is. Welke functie kan ik hierbij gebruiken?

exceloef.jpg



Bedankt!
 
Beste kristof11 ;)

Antwerpen staat in A1, Brugge in A2 enz...
En andere Antwerpen staat in B11, Brugge in C11 enz...

Neem dan de volgende formule.

=SOMPRODUCT((B11:I11="Brugge")*(A1:A10="Antwerpen")*(B1:I10))

Uitkomst is 106.

Groetjes Danny. :thumb:
 
kristof11, Staat daar dan niet iets over in je leerboek??? Aan ons een oplossing vragen levert jou wel punten op maar géén kennis!

Groet, Leo
 
Alvast bedankt voor je reactie, ik ga het zo uitproberen.
Is er ook nog een manier om de gewenste steden automatisch in de tabel te laten verschijnen?
 
@Ginger

Ik volg een opleiding industriëel ingenieur en heb hierbij oefeningen excel, dit wordt beschouwd als voorkennis en heb hiervoor enkele lessen heropfrissing gehad en volgende week test. Aangezien ik nooit lessen excel heb gehad en het meeste heb geleerd door te oefenen heb ik nooit een handboek vastgehad. Dus nu probeer ik om zo snel mogelijk handig te worden met excel door zoveel mogelijk oefeningen te maken ;)

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Beste kristof11 ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Afstand (Danny147).xls
    30 KB · Weergaven: 22
Beste kristof11 ;)

Indien het antwoord aan je vraag heeft voldaan, gelieve dan de vraag op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan