Welke Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hoi, ik gebruik nu al een lange tijd Windows. Nu wil ik overstappen naar Linux. Ik heb een computer met: 80 GB Harde Schijf, 1.70GHz en 256 RAM geheugen. Nu wil ik graag een van deze distro's op mijn computer: Xubuntu, Puppy Linux, Macpup. Wie weet wat het beste zal werken, en wat het beste is?
 
Xubuntu is het gebruiksvriendelijke, alleen niet zo heel licht. Macpup is wel wat moeilijker. Je zou ook nog eens kijken naar Bodhi Linux en Lubuntu.
 
Xubuntu heb ik al eens geprobeerd, ging best goed. Macpup ga ik nu in VirtualBox uitproberen. Lubuntu en Bodhi lijken me niets.
En Puppy?
 
Hallo stefan
Zoals lord4163 het citeert is Xubuntu zeer gebruiksvriendelijk.
Wil je graag een Linux die het meest op Windows lijkt kun je deze eens proberen. Het beste is om zelf wat uit te zoeken welke je het liefst wil gebruiken. Er zijn Distro's genoeg.

http://www.pclinuxos.nl/
 
Oke, dan ga ik nu Xubuntu en Puppy in VirtualBox proberen, en dan doe ik de beste. Wat denken jullie
dat het beste gaat werken? Puppy ziet er nog wel ingewikkeld uit.
 
Stefan, als je altijd met windows gewerkt hebt lijkt Linux in het begin wat ingewikkeld. Eens je het goed onder de knie hebt, ga je Linux al spelend gebruiken. Alle begin is wat moeilijk.
 
Oke, ik begrijp het, naar lang zoeken kies ik Pardus of Mandriva.
Even kijken welke het beste is.
 
Nee, nee en nee. Geen pclinuxos, geen KDE, geen mandriva.

Ubuntu gebaseerde Linux distributies zoals, Xubuntu, Lubuntu, Bodhi, Mint LXDE, Elementary OS, pinguy OS enzovoorts zijn eigenlijk allemaal wat makkelijker dan Mandriva. pardus Linux is gemaakt voor de digibeet maar KDE wat erg zwaar is eigenlijk.

Memory : 256 MB RAM (1 GB recommended)

Lubuntu gebruikt LXDE. Je kan ook eens Linux Mint LXDE proberen.
http://blog.linuxmint.com/?p=1802
 
Ik ga Pinguy OS nu uitproberen in Virtual Box, en waarom Mandriva niet met KDE? Heb
ik eerder gehad op die computer, en werkte perfect.
 
KDE is de zwaarste werkomgeving, het zal niet op ultieme snelheid werken.
 
Oke dan is het goed, en als je Mandriva makkelijk vind dan kan je die nemen, anders had je Kubuntu ook kunnen testen. Het voordeel met Lubuntu/Xubuntu/Bodhi is dat je veel meer geheugen over houd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan