Opgelost welke SSD kaart ?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
113
hallo, welke SSD kaart koop ik best voor volgende PC : Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz (apparaatnaam 700-227 EB)

Hoofdreden voor deze aankoop is versnellen PC, heeft nu nog een HDD.
 
Zelf gebruik ik graag Samsung of Kingston.
Heeft je moederbord een M.2 slot?
Dan zou ik gaan voor een Type SSD M.2 NVMe (PCIe)
 
Zelf gebruik ik graag Samsung of Kingston.
Heeft je moederbord een M.2 slot?
Dan zou ik gaan voor een Type SSD M.2 NVMe (PCIe)
hmmm, goeie vraag, het gaat om een oudere PC, dus ik vermoed van niet, en als ik het antwoord van Lange Pier goed interpreteer, denk ik niet dat ik een M.2 slot heb ... ??
 
Ik kan dat aan een CPU niet zien.
Lange Pier kennelijk wel :)
 
Ik kan dat aan een CPU niet zien.
Lange Pier kennelijk wel :)
Lange Pier heeft het aan het rechte eind, de genoemde cpu is op de markt sinds 2013, socket 1150.
Dus die kans is erg klein dat deze mobo m2 ssd aankan.
Wordt dan een sata ssd. Mogelijk is hier voor zelfs een bios update nodig om de ssd goed te laten functioneren.
 
Dat soort hardware dingen laat ik aan LP, vandaar de smiley er bij.
Ik heb er te weinig kaas van gegeten.
In dat kader was mijn vraag niet onlogisch ;)
 
Dat soort hardware dingen laat ik aan LP, vandaar de smiley er bij.
Ik heb er te weinig kaas van gegeten.
In dat kader was mijn vraag niet onlogisch ;)
Nee hoor, m.2 sata kwam in 2012 op de markt maar er waren toen maar weinig moederborden ermee, die smiley betekend eigenlijk, zou het?
 
Zo kan je hem inderdaad ook lezen, maar zo was 'ie niet bedoeld :)
 
Dit is mijn PC, zie bijlage, hoe kan ik hem wat peper in de zijn gat steken door de HDD te vervangen door een SSD ? Welke is best hiervoor ?
 

Bijlagen

  • PC.txt
    682,3 KB · Weergaven: 6
Er zit nu een 3,5inch SATA in (still uit filmpje op youtube).
 

Bijlagen

  • HP Envy hd 3.5inch SATA.png
    HP Envy hd 3.5inch SATA.png
    506,6 KB · Weergaven: 2
Tja, hoe groot is de wens? niet in cm maar in GB of TB.

Om de verwarring te vergroten, er bestaan ook PCIe kaarten waar een M.2 NVMe ssd's in kunnen.
 
Tja, hoe groot is de wens? niet in cm maar in GB of TB.

Om de verwarring te vergroten, er bestaan ook PCIe kaarten waar een M.2 NVMe ssd's in kunnen.
de wens is max 1 TB groot :) heb nu nog 700 GB beschikbaar op huidige schijf, dus groter hoeft zeker niet.
 
Heb je écht meer nodig dan 512GB? Groter wordt snel behoorlijk duur.
Nog onbesproken is de vraag of je windows wilt/moet her-installeren, je wilt feitelijk de huidige vervangen?
 
als ik er eentje neem van 512 GB, dan is iets meer dan de helft gebruikt, ik ben iemand die graag altijd wat reserve heeft, maar misschien is 700 GB wat aan de grote kant, en lukt het ook wel met 512 GB. Ik kan eigenlijk nog altijd de oude schijf (HDD) als backup gebruiken, niet ? of zwier ik die er beter volledig uit dan ?

Ik overweeg wel een herinstallatie van windows, lijkt me best om met een schone lei te starten, niet ?
 
en wat hebben de heren / dames experts beslist ? :) Wat raden jullie mij aan ?
 
Dis ssd zijn allemaal 2.5 inch, moet er eigenlijk ook geen verloop case komen van 2.5 naar 3.5 inch? Bij mij zat er wel eens eentje bij... 🤔
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan