• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkelijk vertrek zoeken in kolom v

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Wat meer uitleg is hier gewenst. Hoe zit de opbouw van de werkelijke vertrektijden in elkaar?
Bestaat dit uit de combinatie van Transporteur + Geplande vertrektijd?
 
ik vul dagelijks kolom S in dat zijn de verwachte aankomstijden en kolom U vul ik dagelijks ook de transporteur in.

de medewerkers moeten in kolom A invullen om welke ritnr het gaat en in kolom N vullen hun de werkelijke vertrekt tijd in. maar om dat het er verschillende ordernummers in 1 auto kunnen gaan moet ze per order een nieuwe regel pakken.

maar dan moet ik weten in kolom V hoelaat die is vertrokken.

want er komt nog een macro in dat er bij elke verandering een mail word gestuurd zo dat ik altijd op de hoogte ben hoelaat de wagens gaan rijden.
 
Dat kan je (als ik je goed heb begrepen tenminste) met Vert.Zoeken wel doen. Normaal gesproken zou dat de verkeerde waarden opzoeken, maar in jouw geval juist de goede (eerste record namelijk van elke rit)
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;$A$2:$U16;14;ONWAAR)
 
nee dit is hem niet want rit 1 kan bijvoorbeeld ook in A6 of en A7 komen en dat rit 2 in A5 of en A4.
 
Dat doet-ie dus wel; als je de formule in V1 zet en naar beneden kopieert, zal hij voor elke rit de eerste vertrektijd (voor rit 1 is dat rij 2, als je rit 6 in rij 10 en in rij 13 zet, voor rij 10) opzoeken. Dat is toch wat je wil zien? Anders moet je het toch even wat beter uitleggen, want nu heb je in kolom V de vertrektijden, en in kolom N ook. Lijkt mij erg dubbelop.
 
Laatst bewerkt:
Om de eerste starttijd te vinden kan je deze gebruiken.

PHP:
=MIN(ALS($A$2:$A$16=R2;$N$2:$N$16))

Dit is een matrixformule dus afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan