Werken met Scribus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik ben een programmaboekje voor een concert aan het maken in Scribus. Daarvoor dacht ik een A4 te gebruiken in Landscape met dus twee tekstframes naast elkaar en dubbelzijdig (A5 dus). Ik heb nu het volgende probleem: Hoe krijg ik de doorlopende en juiste paginanummering onder de tekstframes?

Daarmee samenhangend: hoe zorg ik er voor dat de tekst op de goede pagina door loopt? Dit is immers afhankelijk van het aantal velletjes in het progammaboekje. Heb ik bijvoorbeeld een boekje met vier dubbelzijdige velletjes, dan bevat het achterste velletje de voorkant (pagina 1 feitelijk), pagina 2 en vervolgens pagina 15 en 16.

In Publisher van Microsoft is dit gemakkelijk, maar in Scribus snap ik er niets van.
 
Omdat scribus open software is verwacht ik dat er wel een scribus forum zal zijn.
Ik verwacht dat je daar eerder antwoord krijgt dan hier. Daar zitten de scribus gurus en die zijn gebrand om je te helpen.
Hier moet je hopen juist een scribus gebruiker tegen het lijf lopen die je kan helpen.
 
Hoi Plotinus,

Voor dit soort zaken gebruik je een inslagschema. Gooi die zoekterm maar in een zoekmachine, dan vindt je daar wel de nodige uitleg.

Wat betreft de koppeling van de tekstframes kan je dat net zo instellen als het inslagschema je dat oplegt. Gebruik in het menu Items > Tekstframes koppelen of het pictogram in de menubalk.

Hoe dat dan gaat met de paginanummering in combinatie met een inslagschema weet ik ook niet.

groet,

Erik98
 
Bedankt Erik, ik zoek even verder.Het woord inslagschema kende ik niet, dus toch weer even verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan