• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkende verborgen opdrachtknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Hallo

Ik heb op een formulier een opdracht knop zitten
Is het mogelijk om deze te verbergen maar op het moment dat je er op klikt dat hij toch werkt

Verbergen lukt me wel in vba , je ziet hem dan ook niet meer, maar als ik dan klik op de plaats waar hij staat dan gebeurt er niets.

Iemand enig idee ?????
 
De voor- en achtergrond aanpassen aan de rest lijkt mij een optie. Het nut ontgaat mij overigens.
 
Hallo VenA

Deze optie had ik al geprobeerd maar dan blijf je de contouren van de opdrachtknop nog gewoon zien.

De reden dat ik de knop wil verbergen is: Er zijn meerdere mensen die met dit bestand werken en de knop die verborgen moet worden opent bestanden die niet voor iedereen bedoelt zijn.
 
Plaats het formulier met de knop dan even.
 
Laat je macro triggeren door een 'worksheet selection change event'. En dan kies je een cel waar niemand uit zichzelf komt (bijv. ZX123) waardoor jouw macro getriggered wordt.
De helpers kunnen jouw hiermee helpen, maar upload dan eerst even een voorbeeld-excel-bestandje.

Greetz/Excelbat
 
Laatst bewerkt:
De opdrachtknop zit links boven op het formulier
 

Bijlagen

  • Artikel_Zoeken2016normaal.zip
    367,5 KB · Weergaven: 25
Maak die knop onzichtbaar en maak hem bij de formulier.show zichtbaar wanneer de ingelogde gebruikersnaam de jouwe is.
If Environ("username") = "josenhelene" then Commandbutton2.Visible = True
 
Anders geschreven:

Code:
Commandbutton2.Visible = Environ("username") = "josenhelene"
 
Helemaal correct :D
Maar anders had je dat niet gepost ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan