• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkomschrijving kopieren via button

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
125
Beste,

Voor een calculatie blad wat wij gebruiken in excel, zou ik graag willen dat er een knop komt met 'kopieer werkomschrijving'
wat zou dit moeten doen
- in het calculatie blad maken wij de calculatie en een werkomschrijving, vervolgens sturen wij met de offerte een werkomschrijving mee dat staat dan in blad2 maar dit kopieer ik steeds handmatig van blad 1 naar blad2.
- opzich een knopmaken lukt me wel en het werkt ook, maar het probleem is dat de ene keer de werkomschrijving 10 regels is en de volgende keer wel 100 regels kan zijn of meer of minder. Is er iets in te bouwen dat de formule kan zien waar het begin is (die is eigenlijk altijd gelijk) en waar het einde is dit is variabel. De breedte is meestal ook wel gelijk, maar varieerd ook wel van 3 tot 4, maar hiervoor zou je 2 knoppen kunnen maken.

hoor graag van jullie
dank je
 
Definiëer een naam voor dat bereik in Blad2.
Maak dit bereik dynamisch.

Code:
Range("A" & rows.count).end(xlup).row

dit bepaalt bv de laatst gevulde rij(cel).
 
Beste Cobbe

ik heb het nu zogedaan, maar volgens mij kijk ik ergens overheen
zou jij er nog eens naar willen kijken
alvast bedankt

Code:
Private Sub Kopieer_werkopschrijving_Click()
Range("A24:E120").Select
Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Selection.Copy
    Sheets("lijst van werkzh.").Select
    Range("A22").Select
    ActiveSheet.Paste
 
Dit zou eigenlijk voldoende moeten zijn:

Code:
Private Sub Kopieer_werkopschrijving_Click()
Range("A24:E" &  Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).copy   Sheets("lijst van werkzh.").Range("A22")
end sub
 
Beste Cobbe,

dit werkt.
code is meer dan genoeg

super dank je:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan